Gå til innhold

Erfaringer med å kjøpe brukt vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble så mange vogn- innlegg her at jeg fikk tankene i gang...Er det noen av dere som har noen erfaringer med å kjøpe brukt vogn? Noe spesielt man skal være obs på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har ikke så mye erfaring, men jeg ville , ikke hatt en vogn som var brukt til mer en unge, vongna må se pen ut, å være hel, og god å trille sefølgelig. jeg har faktisk tenkt å kjøpe brukt sjøl jeg.

Skrevet

Til mitt forrige basrn fikk jeg ei vogn som var brukt av 2 barn før, og den var jeg kjempefornøyd med. Jeg brukte den så mye at jeg blir nødt til å kjøpe en "ny" nå. Har kikka på finn.no og ser at man kan få vogner som er brukt i bare 2-6 mnd for 2000kr mindre enn butikk pris. Gode vogner kan umulig bli noe særlig slitt på den tiden :) Tror det skal være rimelig trygt å kjøpe brukte vogner, spesielt de som er fjorårets modell som fortsatt har garanti. Det skal iallefall jeg gjøre :)

Skrevet

Jeg har kjøpt en 5 år gammel blå brio kombi vogn ser nesten like fin ut,bare trekke om madrassen og pynte litt er den som ny..Kjøpt alt brukt så langt jeg,eneste nye blir klær og madrass... Lykke til

Skrevet

kjøpte en brio vogn av noen kjente som er ferdig med barn. Er noen år gammel, men ser helt ubrukt ut, og har aluminiums understell som gjør den lettere å trille. Og det trengs i alle de oppoverbakkene vi har her! Så man kan gjøre gode kjøp, bare hold øynene åpne og vær kritisk til vogner man kjøper brukt.

Skrevet

Hei!

har kjøpt brukt vogn flere ganger, sjekk på FINN.no, der er det masse!

Kan være en ide å dra og kikke på vogna, dvs en lokal selger. Hvis dette ikke går, så er det lurt å gå en tur i barneutstyrssjappa og prøvetrille vogner først, før du kjøper noe. 3 hjul, 4 hjul etc, mye alternativer.

Mitt siste kjøp var en helt splitter ny vogn som selger hadde ombestemt seg på. Jeg sparte 2500,- i forhold til butikkpris og fikk masse flott utstyr på kjøpet. Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med den. :)

Eldre vogner er ofte litt slitt, ikke nødvendigvis utseendemessig men metallet i vogna kan få slitasje som ikke synes. Sjekk hvor mange barn den er brukt til og hvor lenge. Hadde kjøpt ei SIMO vogn og der knakk metallet tvers av, i den delen som holder understell og overdel sammen. Noe kjipt, vogna så ellers fin ut.

Med det i bakhodet ville jeg ikke kjøpt en vogn som var eldre enn 2006-2007 modell. Og så må man vurdere om den er solbleket i kalesjen.

:) Lykke til! Finn.no er kjempegøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...