junispiren fikk liten Dennis Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Hvordan går jeg fram? Han sier han har en dame på rommet sitt. "Se, mamma! Hun står jo der ved sengen til Dennis". (lillebror) -"En dame??" sier jeg.. -"Ja! Hun en nesten som en skygge." Jeg er tydligvis ikke åpen for sånt, for jeg hverken ser eller kjenner noe... Men jeg har tro på det, og hvis det ER en dame der, så har jeg faktisk en ide om hvem hun kan være. Min farmor gikk bort før hun fikk møte mine to håpefulle, og jeg innbiller meg nå at det kan være hun som er kommet for å passe på/hilse på. Han virker ikke redd, og forteller det med den roligste stemme.. Men spørsmålet mitt er.. Skal jeg avfeie det, eller forklare litt rundt det?? Han er 3,5 år.. Personlig er jeg redd gjenferd (om det skulle være det), så jeg vet ikke hvordan jeg bør møte sånne utsagn. Noen med erfaring? Eller bare en lur idè? Tusen takk for svar =)
venter bolle nr 2 Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 man skal vel kanskje være forsiktig med å avfeie det, siden det virker som han virkelig mener det. prøv å prate med han, spørre om de snakker sammen? eller så er det jo vanlig med fantasibarn som har "venner"... har ingen erfaringer, men tenker du får gjøre det som føles naturlig for deg.. kanskje ikke lurt å skremme han om at de døde kan gå igjen, eller forklare han hva du tror, men heller la han styre hvor mye fokus du skal legge i det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå