Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt tidlig ul, og har time i morgen.

Telefondamen sa at det var innvendig ul. Er det vanlig

at mannen er med??

Er litt redd for at jeg fort kan bli litt sjenert, der man ligger i stolen og blotter alt man har... hehe! men på en annen side så har han jo sett det før.... :) Pluss at han vil jo så gjerne være med.

Noen som har erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forrige svangerskap hadde jeg med meg mannen og fikk innvendig ultralyd. Det var nok ikke det morsomste når han førte inn staven, men det blir fort glemt om man ser ett nurk som beveger seg og er sprell levende. =)

Skrevet

Min samboer var (selvsagt) med på tidlig UL i uke 7. Det var ikke noe problem i det hele tatt! Jeg hadde forberedt han på forhånd på at det ble innvendig UL, og forklart hva som ble gjort. Det hele var uproblematisk, og jeg kunne aldri ha snytt han for den flotte opplevelsen å se babyen vår på skjermen med bankende hjerte og alt <3 Det er jo bare småkaker i forhold til fødselen han skal være med på om 6mnd;) Men om du er veldig sjenert, så kan sikkert sambo vente på gangen til legen har undersøkt deg, og ført inn ultralydhodet, og bli kalt inn når dere kan se noe på skjermen!

Men til syvende og sist må jeg bare si at du bør virkelig ha han med! Det er så mye enklere for mennene å ta del i svangerskapet og få en følelse av hva som skjer når de kan se det.. De kan jo tross alt ikke kjenen det på kroppen slik som oss..

Masse lykke til!

Skrevet

Takk for hyggelige svar :)

Har bestemt meg for at han skal være med i morgen.

De er jo rimelig profesjonelle folk som tar ul også, så

det er vel ingenting å frykte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...