sister wanted Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Har alltid hatt regelmessig mens med 28 dagers syklys. Tenker på å prøve på nytt og forsøke på en lillebror/søster til han vi har på 3 år. Har derfor fulgt litt med på min syklys, og denne gangen føltes det som eggløsning kom like etter mensblødningen tok slutt. Og i dag fikk jeg altså blødning igjen, bare 21-22 dager etter siste. Jeg er 43 år. Er veldig opptatt av at småen skal få en søster eller bror. Meg og min mann har hatt litt å stri med, har derfor ikke vært klar for å begynne å tenke tanken før nå.
Tobarnsmamma!!! Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Hei, Blid! For et fint nick! Det høres som vi har en lignende situasjon. Jeg er 41 nå, og jobber med et småsøsken til en jente på 4. Vi ventet også en stund med å tenke tanken på grunn av andre utfordringer, og da vi begynte å prøve for et år siden ble syklusene mine bare rot! Veldig frustrerende, og selvsagt ble jeg bekymret. Etter noen måneder med uregelmessige sykluser og uforutsigbare blødninger og eggløsninger, begynte jeg med akupunktur. Og i løpet av noen måneder var syklusen helt fin. Hos meg var det hormonforstyrrelser , noe som ikke er uvanlig - jeg vet ikke om det kom av alderen eller ikke, men det gikk i hvert fall an å rette på det! Akupunktøren har forøvrig sagt at det er vanlig at syklusene blir kortere med alderen. Å ha tidlig eggløsning er vel ikke så farlig så sant man er klar over det, det er verre med kort lutealfase. Jeg ble gravid etter noen måneder med akupunktur, men på duotest viste det seg dessverre at fosteret hadde alvorlige feil, som skyldtes trisomi 21, og jeg måtte dermed avbryte det i uke 14. Prøver igjen nå, og håper det klaffer snart. Går til akupunktur igjen. Tror ikke at toget er gått for deg selv om syklusene er kortere. Hiv deg rundt og begynn prøvingen! Hvis det er mye rot anbefaler jeg akupunktur på det varmeste - det kan vel hjelpe på fertiliteten uansett om du har rot med blødninger eller ikke. Men kanskje du blir gravid på første forsøk bare dere prøver?
sister wanted Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2009 Takk for svar. Vi ar hatt det tøft mannen min og jeg. Ble veldig glad da han også kunne tenke seg et småsøsken til småen. Håper på å starte prøvingen snart. Sjekket terminkalkulator, blir jo veldig vanskelig å regne ut EL når syklusen er så rotete. Har prøvd akupunktur tidligere i forbindelse med lav melkeproduksjon med middels resultat. Vil overveie å prøve om problemet jeg nå har ikke retter seg. Har vært veldig stresset den siste tiden grunnet andre bekymringer. Dette er bedre nå, så kanskje ordner det seg av seg selv. Leit med det som hendte deg. Håper dere snart blir gravide med en frisk liten en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå