solei Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Jeg lager alltid boller med ett beger kesam vanilje,istedet for smør. Bruker og fruktsukker i deigen. Tar og litt bakepulver i. Dette gir supergode,luftige boller. Og litt sunnere enn vanlige. Du kan jo og bruke kesam vanilje som fyll og.
solstråle69 Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Nei fyttirakkern! :-) Fastelavensboller skal være skikkelige kaloribomber! :-)
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Jeg opplever at fruktsukker tørker baksten ut? Tenkte på å prøve meg frem ved å redusere baketiden.. hva er din erfaring? Kesam er sikkert med på å balansere det? Mulig det hadde blitt en mere klissen bolle om du ikke hadde brukt fruktsukker...? Hilsen bake-vrak
*Timulia* Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Er "all for" sunnere alternativer til ting jeg altså, men en gang i blandt må det da være lov å kose seg med noen kalorier! Skulle jeg spist boller påå en onsdag, så kanskje, men så fanatisk er jeg ikke. Da spiser jeg heller en bolle mindre.....
solei Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2009 Saken var at disse bollene blir bedre enn de jeg lagde før..vanlige altså. Og som en bonus så er de sunnere og. Kesam bruker jeg fordi jeg ikke liker krem. Men bruker som oftest vaniljekrem. Fruktsukker merker jeg ingen forskjell på. Nå bruker jeg ikke fedon sin . Den tror jeg ikke er så god til alt.
solei Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2009 Kesam gjør min bakst mykere og luftigere. Det gjelder rundstykker og. Den har litt samme effekt som surmelk..men gir ikke ettersmak.
OsloMor Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Så bra med slike tips, ting må ikke ha fløte og smøri seg for å smake godt.
ifie Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Flott tips for oss som er laktoseintolerant! Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå