Gå til innhold

hvilken glede har man av gudsbespottlse om man ikke tror?

Anbefalte innlegg

Skrevet

godt mulig at det er litt for sent og mine tanker ikke funker så bra, men det virker helt ulogisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så om man sier Faen så er man satanist? Logisk

Skrevet

Hva slags gudsbespottelse er det da du snakker om?

Skrevet

Du mener. Oppfordre folk til å dra til helvete man ikke tror på. Rart....og unødvendig.

Skrevet

jeg mener av den litt mere beviste typen gudsbespottelse altså. som foreksempel har en kamerat av meg en tatovering som viser hvor sterkt han misliker gud. han har laget den sån at den kan tolkes i begge retninger, slik at han ikke støter kristene.

jeg ser ikke helt hvordan det går an og hate noe så intenst når man ikke tror det fins.

Skrevet

han kan jo ikke hate en gud som (i hans øyne) ikke finnes?

Skrevet

nei det er jo dette jeg ikke forstår noe av...hehe

Skrevet

Kan hende han mener at religion er et onde i seg selv...? Ikke nødvendigvis den ene religionen? Jeg er ikke oppdatert på hva du snakker om nå, men er jo mange som mener slike ting.

Men man må jo respektere at andre tror på andre ting uansett om man ikke er enig da.

Gjest nyttårsløftet
Skrevet

Kan hende at han har familie/venner som er blitt oppslukt av religion? Sånn på en dårlig måte altså, blitt helt fanatisk og fordømmende overfor ham som ikke tror? Da kan han hate gud, fordi han tenker sånn at gud tok familien hans. Litt som at barn av alkoholikere skyr alle anledninger med alkohol (uten sammenligning forøvrig - stoor forskjell på gudstro og alkoholkonsum=))

Skrevet

ja det er et godt poeng. det er jo temlig naturlig og putte skyda på alle andre en nermeste familie også.

artig tema i grunn, har aldri tenkt så mye over dette. det er jo ikke så fryktelig mange jeg har møtt som åpentlyst går inn for og gjøre det gud ikke vil dem skal gjøre, for og hetse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...