veronika_1985 Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 er gravid i uke 14 +- noen dager.jeg visste det altså,så er ikke det som er diagnosen. Natt til forrige søndag fikk jeg akutte mega smerte på høyre side av magen,dro til legevakta hvor de trodde det var blindtarmbetennelse,ble sendt til sykehuset,hvor de avkreftet dette,tok ultralyd,alt var bra med barnet.. var på legevakta igjen mandagskvelden fordi smertene ikke ga seg,fikk beskjed om at det var livmora som strakk seg,å at jeg måtte være sengeliggende minst en uke..fikk ikke lov å levere sønnen min i bhg engang.. smertene kom som ett skudd igjen i går på formiddagen,å de ga seg ikke,så istad klarte jeg ikke å stå rett engang pga de,ringte til legevakta,hvor jeg fikk beskjed om å komme ned,så dro ned da,å etter kort tid sa legen:du har GALLESTEIN... ikke noe stor betryggelse,men nå vet jeg hvertfall hva det er.. måtte bare få det ut:-)
Dailis Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Stakkars deg ..... Det er vondt. Håper du ikek blir alt for plaget videre i svangerskapet.
The Princess Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Oisann. Hva gjør de med det nå da ? Eller blir du gående sånn i resten av svangerskapet ?
Joikaboll@ Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Oi, det hørtes ikke noe særlig ut. God bedring.
veronika_1985 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2009 forhåpentligvis går det over ved hjelp av smertestillende,hvis ikke så må jeg vente til etter fødselen
1.gang84 Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 uff, synes veldig synd på deg! jeg fikk også denne diagnosen i svangerskapet. jeg var 24 uker på vei.får håpe du slipper litt lettere unna enn meg, jeg hadde anfall ca hver tredje uke resten av svangerskapet til tross for at jeg passet veldig på kostholdet mitt. ikke feit eller røkt mat, ikke egg, ikke melk, ikke godteri overhodet. spiste lite og heller litt oftere. da anfallene kom var det bare å reise på legevakte, få ketorax i skinka og vente i 30 minutter... noen ganger slapp det, andre ganger måtte jeg få en sprøyte til.. slapp unna med en sykehusinnleggelsele da jeg hadde galleblærebetennelse (var da de skjønte hva det var). da jenta mi ble født gikk det neste tre uker så fikk jeg jammen et anfall til og fikk operasjon da hun var 1 mnd. etter det har jeg ikke hatt noen plager og jeg er virkelig i himmelen! =) det positive med det hele da var at jeg nå veier ca 17 mindre enn før jeg ble gravid! en skikkelig slankekur!=) håper du ikke ble for skremt, det er heldigvis ikke noen fare for babyen. bare sørg for å få smertestillende så du slipper å ligge med smerter i flere timer om gangen. du finner også fort ut hva du kan spise og ikke!
veronika_1985 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. februar 2009 jeg har hatt konstant i en uke nå,men fikk med meg pinex forte hjem fra legevakta i går,men har forsatt veldig vondt,klarer ikke å stå rett i ryggen engang:-) men har hvertfall fått en diagnose,så da er jeg fornøyd:-) tusen takk for råd og tips 1.gang84:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå