Gå til innhold

gå på do problemer:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

sliter veldig med å gå på do, noen forslag på hva som kan sette igang sette i gang magen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører mye om linfrø, har ikke prøvd selv, men fører herved rådet videre. Kaffe funker på meg, men det skal vi jo være forsiktig med under svangerskapet. Ellers er fiber, biola og masse vann klassiske triks.

Skrevet

Jeg ble mye bedre i magen etter at jeg begynte med omega (3-6-9)

Hva med laktalose?

Skrevet

alt dette bør du kombinere med mye vann:

Svisker

druer

rosiner

kiwi

fiber

Ellers fungerer:

kaffe

aktivitet

lactulose (kjøpes på apotek)

Skrevet

Ikke noe som en sterk kopp kaffe om morran*ss*

Skrevet

Det som hjalp meg var å spise frokostblanding med høyt fiberinnhold, samt å spise linfrø. Kombinerer dette med å drikke ganske mye vann og nå har jeg ingen problemer lenger.

Jordmor sa at jeg kunne ta fibertilskudd men at jeg måtte passe på å drikke masse ellers så ble det bare verre.

Ellers så anbefalte hun å gå masse turer - rett og slett være i aktivitet.

Skrevet

Magnesium.

Hjalp med en gang på meg, har ikke hatt problemer siden: )

Lykke til!

Skrevet

sliter mer og mer med toalett besøk merker jeg.. klarte å fikse det med svisker og tørkede aprikoser i begynnelsen helt til en natt der jeg våknet med tidenes mageknip og utover hele dagen til kvelden der jeg endelig fikk lov av kroppen min å gå på do.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre i sånne tilfeller når alle kjerringrådene slår feil og jeg sitter i fosterstilling på gulvet pga smertene..

Skrevet

Du kan kjøpe sånne miniklyster på apotek i kriser da,..

Men er jo bedre å forebygge masse.

Jeg glemmer ofte det punktet med vann. Uten masse vann om man følger resten av tipsa kan man allikevel bli forstoppet... :S

Skrevet

Jeg blir regelmessig av å spise havregørt hver morgen og drikke masse vann. I helgene spiser jeg rundstykker med de andre og da er magen helt håpløs igjen.

Skrevet

Riktig; havregrøt, mener jeg selvfølgelig

Skrevet

vann drikker jeg veldig masse av, men havregrøt.. Kanskje jeg bare skal begynne å spise det.. Er så lei av å sette meg på toalettet og kjenne at jeg må, uten at det kommer ut!

Skrevet

Jeg fikk tips fra en ernæringsfysiolog om dette.

Start dagen med en skål havregryn, med biola og gjerne litt banan på for å få en søtere smak. Magen blir mer regelmessig av det.

Ellers er en skje med linfrø og mye vann også bra.

Også mørkt rugbrød får fart på magen (slikt tysk svart brød).

Mye drikke!

Skrevet

Kan ikke tape noe på å prøve iallefall. Virket etter to dager på meg. Bruker cottage cheese og boisenbær på for smaken. Det er godt.

Vær forsiktig med banan forresten, på meg fungerer det stoppende.. Men litt biola er også kjempefint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...