Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Rami? er så usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

faren er selvfølgelig ikke helt norsk og må derfor ha ett navn som passer overalt.

Er Rami altfor rart?

var så lett å finne navn til den første, men så vanskelig til denne... Er ett guttenavn da hvis noen ikke fikk det med seg.. :-)

håper noen kan komme med synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hihi jeg kjenner en som heter Rami! syns det e fint jeg....

Skrevet

er han norsk?

har aldri hørt dette navnet før, men faren syns dette er så fint.

Skrevet

Han er halvt norsk og halvt fra jordan.

Ja det er no fint, men han hater å bli kalt for remy! hehe

Skrevet

Syntes Rami var fint jeg. Tøft.

Skrevet

ja det var det jeg tenkte også, at det er veldig likt remy.

men tror jeg liker det... vanskelig...

har jo en del uker igjen da men greit å ha noen favoritter klare.

takk for svar :-)

Skrevet

Jeg synes igrunnen ikke dette var så fint navn, syntes det ligner for masse på remi, som i mitt hode blir i kategorien "pøbelnavn" finnes jo veldig mange internasjonale flotte navn...

Skrevet

Jeg ble litt usikker på om det var et arabisk navn, og måtte slå det opp. Har møtt to Rami i Tyskland, begge fra Tyrkia, og det er jo 50 i Norge som heter det. Synes vel ikke at det er kjempe fint, men greit. Er det et arabisk navn dere er ute etter? Fungerer veldig godt som mellomnavn.

Skrevet

Kjenner en som heter Remi, synes det er finere jeg :)

Skrevet

Fikk litt Rema/Rimi assosiasjoner jeg... hehe=) Har aldri hørt det før, man må jo ofte "venne" seg litt til et nytt navn, så blir det finere og finere.. Hva med Amir da eller Amin...samme bokstavene, litt "vanligere" og litt finere etter min smak da=)

Skrevet

Grunnen til at jeg reagerer litt på navnet er at det minner meg om remi som jeg synes er et "kenneth" navn, selv om en av mine gode venner heter det. Godt vi har ulik smak:)

Skrevet

Jeg liker absolutt ikke Remi/y, men syns Rami var fint og klinger godt! A´en er tydelig og jeg syns ikke det ligner på Remi når jeg sier det høyt :)

Skrevet

Tenker bare på en kombinasjon mellom Rema og Rimi. Er vel mange andre guttenavn som kan brukes både i Norge og Jordan...

Skrevet

Kjenner flere norske gutter som heter Remi, så Rami var ikke noe rart eller uvanlig for meg :) Kanskje ikke noe jeg ville ha valgt selv, men har ikke noe negativt å si om det heller! Flott for en halvt norsk/jordansk gutt.

Skrevet

Hm, jeg fikk også Rema-Rimi-assosiasjoner: I tillegg til at jeg synes Remi er et veldig ille navn, og det ligner. Men på den annen side, når man sier det høyt, og ikke ser det skrevet, så klinger det ganske fint. Så jeg er litt ambivalent. Hvilke andre alternativer tenker dere på?

Skrevet

ja nå er faren fra marokko da, men han er ikke araber.. blir jo uansett mange av de samme navnene. men tenkte på:

Younes (jones)

Isa

Mikael

Kamil

Adam (men denne er jeg veldig veldig usikker på..)

det er de jeg liker ihvertfall.

Andre forslag mottas med takk.

:-)

Skrevet

hm aldri hørt det navnet før.vet ikke helt jeg hva jeg syntes. liker dere det så er det vel bare å bruke det.

har kjent en Remi og en Remy en gang men ikke noen Rami

Skrevet

personlig syntes jeg d er litt sånn "pøbelnavn" men det er jo etter hvem man assosierer navnet med! Jeg for min del ville valgt et mer internasjonalt navn for at d skal fungere godt både her og i farens hjemland! Du vet, slik Norge fungerer så er ikke alltid navn som Kamil og Rami det første arbeidsgiverene higer etter. Trist! Men sant..

syntes Isa var et fint navn, men hva med navn som Filip, (Philip) ,Marko, Leo, Alan, Aron,.Er ikke helt sikker på hva du/dere er ute etter,men en mening fikk du no :)

lykke til med navnevalg!

Skrevet

ja, nei bare spurte jeg :-)

Har liksom aldri hørt det før. Det er jo lett å uttale da. det er viktig , + at jeg liker litt spesielle navn, de må kunne sies i marokko også, men har ikke sansen for navn som Mohammed, Omar, Khaled osv..

sikkert fine navn, men ville ikke kalt barnet mitt det.

så hensikten min er egentli oppnådd. jeg liker det bedre nå enn da jeg skrev innlegget, og har fått litt forskjellige meninger om navnet.

Jeg syns ikke det minner om rema/rimi, men tenkte litt på en dårlig forkortelse av Raymond.. det var det første som slo meg.

takk

Skrevet

.. i forhold til deg jeg skrev om å ha et navn om "når" frem overalt så er jo også samfunnet i stor endring, så internasjonale og "ikke-helt-norske-navn" blir jo mer og mer vanlig! Er enig med at slike navn som mohammed og omar ikke er mine første valg heller! Har vært mange i media med disse navnene som har gitt mer særdeles dårlige assosiasjoner!

inne på ssb.no er oversikt over mange navn!Syntes det er så mange fine navn som kan uttales både på norsk og "utenlandsk"... hehe..

håper dere finner et navn dere begge liker og som passer :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...