baby_dilla Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 er det noen som har opplevd å ha litt vanskelig for å puste? i tillegg har jeg ganske vondt i ribbeina på høyre side...akkurat som om jeg er øm eller at det lissom trykker litt...spesielt hvis jeg sitter! er 32+4....
Mone snart3barnsmor Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 jeg har hatt det som deg i 2mnd nå, men jeg har en betennelse på slimhinnen rundt lungen da, å det er helt syyyyykt vondt... klarte ikke noe, eneste som hjalp var å stå rett opp å ned.... hadde også smerter i høyre skulder, merkelige greier.... eneste jeg kunne få til legen var smertestillende å sove på, det har blitt bedre nå som ukene har gått, men ikke helt bra enda... ring å snakk med legen din....
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Jeg har vanskelig for å puste også. Spesielt hvis jeg setter meg litt fort ned eller legger meg litt fort ned, men det er pga liten plass inni magen og at alle organene min er trykt sammen.. men det kommer seg etter en bitte liten stund, det må liksom bare finne en ny stillin inni der.. Til tider har jeg også vondt i ribbena. Men det er også pga liten plass inni der, så lillemann ligger rett under ribbena på venstre side.. så det er akkurat som han ligger å tar bortig der hele tiden på en måte.. Men jeg er veldig kort i overkroppen da så jeg vet jo ikke om det er det samme som du har.. Snakk med legen din forsikkerhetskyld du..
Maria1979 Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Når de små har lagt seg med hodet nedover er den"riktige stillingen"kroppen på venstre side og sparkene opp i høyre ribben.I følge min jordmor på svangerskapsskurs.Ergo er det vel"riktig"at du skal bli øm i høyre ribben.Jeg blir det selv nmår hun gir et skikkelig fraspark..... Når det gjelder å puste tungt så kan jeg knapt gå i en trapp, og bh?den ryker ved første anledning.Strammer noe så gæli øverst i magen og jeg blir tungpustet. Nå er jeg litt lengre enn deg(36 uker)og magen har sunket litt ned og det har blitt mye bedre. :-)
baby_dilla Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2009 takk for svar dere =) har snakket med legen min, og han sier bare at det er veldig normalt pga dårlig plass......håper det går over etterhvert selvom det ikke er veeldig vondt...er bare ubehagelig! som du sier kan det jo hende det blir litt bedre når magen synker litt lenger ned....
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Hei. Ikke for å skremme deg (alt for mye), men jeg ville bedt om å få tatt noen blodprøver for å utelukke svangerskapsforgiftning (HELLP) bare for å få strøket det av lista. Det er bedre å få sjekket det nå med en gang enn å bli akutt dårlig. Be om å få tatt en skikkelig blodprøve bla med tanke på blodplateverdier, gallesyre (tror jeg det er) leververdier og de prøvene man må ta for å utelukke HELLP. Eller ring føden hvis legen ikke tar deg på alvor. Google HELLP for mer info. Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå