Gå til innhold

Navnet Julia.. Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vakkert. Min datters navn. Det er gammelt og godt, gjenkjennelig, men ikke altfor vanlig, kan ikke feilstaves og kan forstås og uttales på mange språk!

Skrevet

Har daarlige assosiasjoner, saa jeg liker det ikke....

Skrevet

Fint navn, men veldig motenavn.

07.20 ikke altfor vanlig? Må le. Annenhver unge heter det jo. Men det forundrer meg stadig at folk tror de ikke har motenavn på ungene, så har det det veldig. Alle går rundt og tror at de har valgt noe unikt. Men når det er sagt så er det ikke noe galt med motenavn.

Har selv motenavn på ungen min.

Skrevet

det skulle jenta mi hete, men bf ombestemte seg..:((

men hun har et vakkert navn allikevell da:))

Skrevet

Jeg elsker det, for det heter jenta mi også :-) Er vel flere Julie der ute enn Julia da, om man skal henge seg opp i hvor vanlig det er. Velg det navnet dere liker, ikke hva andre synes er fint eller om det er poppis eller uvanlig.

Skrevet

Pent, men Julianne/Juliane er enda finere!

Skrevet

Jeg heter Julia selv,og kjenner ingen andre som heter det. Verken små eller store. Har møtt en gammel dame som het det. Julie derimot,er jo hovedpoppis.

Er forresten 24 år.

Skrevet

Veldig motenavn. Halve barnehagen heter Julia. Den andre halvparten Tuva.

Men det er fine navn begge to.

Skrevet

Her jeg bor er det mange! Men for all del det er fint.

Skrevet

Syns det er litt kjedelig kanskje.

Kjenner mange som heter det, fler Julia enn Julie faktisk

Skrevet

Julia er ikke engang på Topp-40-lista, så så veldig motenavn er det ikke. Kanskje på enkelte steder/i enkelte miljøer.

Skrevet

Det er helt nydelig, derfor kalte jeg jenta mi Julia. Til deg ovenfor som sier at annenhver unge heter det, så må man vel si det var litt overdrevet. Veldig mange heter juliE- sjekk selv på SSB. Det er 1330 kvinner i Norge m Julia som eneste fornavn (under 0.5 %). Mens 7429 har Julie som eneste fornavn (oppunder 2 %).

Skrevet

jeg elsker det. min 2 uker gamle datter heter det;)

Skrevet

Får barndomsminner som er vonde og fæle, gitt... "Julia og nattpappan" gikk på barne TV, og jeg husker en episode hvor Julia gjorde seg til med øynene sine.

Uff...glemmer det aldri...serien var fin, den, helt til hun gjorde det der med øynene..

Skrevet

Selv om dere ikke tåler å høre det så heter annenhver unge det.

Men det gjør ingenting. Og om du heter Julie eller Julia tror jeg blir et fett for folk. Tror ikke folk går rundt og tenker å så originalt Julia er, men ikke Julie. Det går i samme boksen.... Dessverre for alle dere som ønsker å være originale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...