Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Hvordan har dere det hjemme og eventuelt hvilke "luksusting" har dere? Selv synes jeg kanskje jeg er litt for opptatt av dette. Er livredd for striper her og der på bord og benker, flekker på tepper og katteklør i skinnsofaen. Jeg må ha alle lysestakene mine i krystall, og jeg merker at samboer ikke bryr seg på samme viset. Sengen må alltid være oppredd og pen, alt skal være gjennomført hos meg, selv om det sikkert ikke er det, så er det liksom det jeg "streber" etter..... Skjemmes egentlig litt av meg selv...
Sånn kan det gå Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Gir for min del fullstendig blaffen i slike ting. Gjør din streben etter "perfeksjon" deg lykkeligere på noe slags vis?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Var ganske opptatt av det før, men nå har jeg ordentlige problemer så da innser jeg hvor lite det materielle betyr...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Luksustingene er mer behag, enn merke:) Vi har 3 TV'er med boks og kort, og en uten(reiseTV), og 3 PC'er. Dyrt kjøkken, bestikk og servise, men ikke ellers. Billige sofaer, og bord. Arver gjerne, om jeg liker stilen. Merke har ingenting å si. Var på IKEA i dag og handlet. Sengen min er kun redd opp den dagen jeg legger på rent, dvs en dag annen hver uke. Kan fint pusse opp møbler, om det kan gi den stilen jeg liker. Har katt som klorer litt her og der, og det er helt OK. Ikke redd for striper, annet enn i kjøkkenbenken som er ganske ny og da dyr. Maser på barna om skjærefjølen, og det ser ut til å fungere:) Men det er prisen, og ikke stripene i seg selv jeg tenker på. Det skal vare lenge.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 Nei det er akkurat det. Det gjør meg ikke lykkelig. Vi har dyrt hus, men ikke helt nytt. 4 flatskjerm tver, dyrt inventar, dyr seng og dyrt sengetøy. Ekstremt dyre lamellgardiner som vi har fått montert i hele huset. Eneste jeg ikke bryr meg særlig om er dyre klær. Liker det behagelig. Ingenting av dette gjør meg lykkelig nei.. Så jeg fatter virkelig ikke hvorfor jeg fortsatt streber. HI
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 Jeg kan ærlig si at jeg er veldig materialistisk. Syns ikke noe galt med det. Men kjøper ting for meg selv, ikke for å imponere andre. Jeg gleder meg å ha råd til å kjøpe sko som koster 2000 kr og som jeg absolut vil ha. Kommer fra et økonomisk svakt miljø, er nok derfor. Har noen vonde minner fra skoletiden. Mange ting jeg ønsket og så at andre fikk, men aldri jeg.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 21. februar 2009 #7 Skrevet 21. februar 2009 Vet ikke hva du mener med "luksusting", men det er helt klart at materielle ting betyr noe. Det har noe med trivsel å gjøre at en har det estetisk vakkert rundt seg. Er man, derimot, opptatt av prislappen på det estetiske, mener jeg at det begynner å nærme seg sinnsykdom. Jeg syns også det er viktig å lage seg et hjem det går an å bo OG leve i uten å være redd for kladdemerker overalt feks og at man ikke må være hysterisk overfor små mennesker som ikke tenker på samme måte som en selv. Enten må man ha billige ting som lett kan erstattes, eller så må de være overstadig slitesterke. Men alle mennesker trenger å omgi seg med vakre omgivelser for å unngå stress og være kreative og resurssterke. Gode rutiner for å holde det noenlunde rent og ryddig er viktig både for store og små. Det skaper vantrivsel og stress for alle parter om det er utrivelig rundt en. Men selvfølgelig, alt med måte )
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Det der tror jeg kan være litt av det "flink-pike" syndromet...
Miss Misantrop Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Bryr meg veldig lite om husmorting... som vasking og rydding. Har heldigvis en mann som er flink med sånn. Men jeg elsker matrielle ting. Raske biler, fine datamaskiner, flotte fly og luksus mat. Også liker jeg dyre fine klær. Men man kan selvfølgelig ikke få ALT man ønsker seg, men man kan få mye av det.
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Ja, selvsagt er jeg litt opptatt av det materielle, men ikke på samme måte som deg. Jeg vil ha en god bil som både er trygg, praktisk og behagleig, vil ikke ha hva som hlst så lenge den bare går. Jeg vil ha et hus som er romslig, praktisk, pent og enkelt å holde rent og ryddig. Jeg vil ha en sofa som er super å sitte i, romslig for hele familien osv. Er mange materielle ting som betyr mye for meg, men er ikke slik at jeg kjøper noe jeg er veldig redd for, eller som jeg ikke orker å se på at blir brukt. For meg går det ofte mest på det praktiske og komfortable, men også litt på det estetiske. Rot og uoppredd seng plager meg liksom ikke ;-)
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #11 Skrevet 22. februar 2009 Ja, vakre ting, hus, klær, smykker osv gjør meg glad. Men jeg handler aldri over evne. Så lenge vi greier oss godt økonomisk unner vi oss de tingene vi vil ha. Riktignok vil jeg ha mer enn mannen, så her blir en del kompromiss:)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #12 Skrevet 22. februar 2009 Jeg må alltid ha det ryddig. Alt må stå rett og alle ting må matche. Jeg klarer ikke rot eller flekker på vinduer eller overflater. Vasker ned huset 2 ganger i uka jeg. Tar storrydding hver dag. Hos oss slenger ikke post, blader, aviser, klær eller rot. Jeg rydder egentlig hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå