Bærta å babyn Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Mini har fått omgangsyken... begge veier.. Så da blir det å være hjemme med han til uka... men... jeg er student, har praksis nå, og er jeg borte flere dager nå får jeg for mye fravær... jeg har også en eksamensoppgave som skal leveres om ei uke... og to obligatoriske dager på skolen. Hvordan får jeg dette til å "gå opp"? Hva ville du gjort? Jeg vil jo være hjemme med mini, men jeg "må" passe skolen også...
Jewel m/jente får gutt Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Hvis barnefaren er inne i bildet, så kan jo han være hjemme med minsten. Ellers vet jeg ikke dessverre. Men lykke til.
Odine! Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Få sykemelding på barnet, da må du vel ha rett til å ta det opp igjen. Skulle tro de ville hjelpe deg med å ordne det, du skulker jo ikke akkurat-
Jewel m/jente får gutt Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 ok, nei da vet jeg ikke. Du har ikke familie eller nære venner som kan hjelpe til?
Bærta å babyn Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2009 Jeg har familie ja, men skolen ligger et par timers kjøring unna mamma og pappa.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 21. februar 2009 #8 Skrevet 21. februar 2009 Vet at 2 av ungene i barnehagen vår har vært sykemeldte, så det er jo ett alternativ. Eller om du får en sykemelding fordi du må være hjemme med barnet. Snakk med legen din.
Trollmor m/ trolljente Skrevet 21. februar 2009 #9 Skrevet 21. februar 2009 Ring en veileder på skolen din mandag morgen, de kan hjelpe deg:) Og ja sykemelding gjør at du kan ta eksamen ved en senere anledning
miapia Skrevet 21. februar 2009 #10 Skrevet 21. februar 2009 Ofte kan du få lov til å skrive ekstra oppgaver ved for mye fravær. (fra undervisningen) Personlig satser jeg å å opparbeide meg litt "goodwill" hos lærerne på forhånd slik at de ser litt gjennom fingrene hvis jeg tipper over grensen med fravær pga syke barn. Dvs. at jeg virkelig viser at jeg gjør en innsats når jeg er tilstede. Spør, viser ekstra interesse osv... Praksis går noen ganger an å få tatt igjen... Studievenner som ikke har det så travelt som kan hjelpe deg? Familie som kan ta seg en dag fri? Spør hvertfall veileder/ praksisansvarlig/lærere om hva du skal gjøre først, ikke kom etterpå når de stiller spørsmål med for lite oppmøte. Eksamen er det kanskje vanskelig å gjøre noe med... dog finnes det studentbarnehager som gjør unntak ved sykdom ved eksamen. Hvor/hva studerer du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå