første lykke Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Jeg er ikke supergod på brett, men savner så å kjøre.. er 22 uker på vei nå, og vil så gjerne opp i bakken. Noen som kjører brett her? Har unngått det pga fallfare, men så så jeg at det var ikke så farlig om man detter så lenge man ikke får noe spist mot magen.. så fikk jo utrolig lyst nå da!
Gjest Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 jeg skjønner ikke at du tar sjangsen på å opp i bakken hvis du ikke er rimelig god da.Er jo ikke bare viktig at du holder deg på beina men tenk så mange andre idioter det er oppe i bakken som kjører som svin.. Jeg har kjørt litt brett og føler jeg har teknikken inne men hadde aldri utsatt ungen for fare de 9 mnd jeg går gravid...,kommer tross alt flere vintre.. Men kjenner også suget etter å komme meg i bakken når det er solskinn og flott føre..
fødeklar lillegull 13.09.09 Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Hei! Jeg skjønner godt at du savner det...det gjør jeg å..Er gravid med nr 3, og i de forrige svangerskapene stod jeg ikke på brett fordi jeg var redd jeg skulle utsette bebin for fall, støt. Selv om jeg har stått lenge, sikkert i 15 år, og kjørt masse snowboard, så har jeg ennå ikke tatt turen i bakken. Er veldig for og imot denne gangen da. Er en del på fjellet. Lærer ungene slalåm, dvs mannen min mens jeg serverer kakao og hjelper til det jeg kan. Ikke helt det samme da...har tenkt å kanskje ta noen svinger neste gang, men fremdeles så er jeg ikke helt sikker. Har jo kontroll, men hvis man faller og det skulle skje noe så hadde jeg aldri tilgitt meg selv..ser andre gravide i bakken da, så mulig jeg er litt overhysterisk. Jeg tror nok det går bra, så lenge man kjører i lette løyper, og tar det rolig. Så mulig jeg prøver litt. Du må nesten bare vurdere det selv. Føler du at du har bra kontroll, og tar det med ro, så går det sikkert bra. Bebin er godt beskyttet inni der:)) Du merker fort hvis du ikke har kontroll, holder på å falle etc,,da hadde jeg nok latt være..Det blir jo mange muligheter senere )) Lykke til uansett hva du velger.
Gjest Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Heisann! Jeg er både snowboard entusiast og rytter. Med forigemann holdt jeg både på med riding og snowboard. Har nå en intelligent flott gutt på 5 år som ikke har tatt skade av det! Denne gangen har jeg vært plaget med bekkenløsing og mye sterke kynnere, så nå blir det bare rolige dager. Men savner å være i aktivitet. Jeg tror kroppen har godt av å være i aktivitet jeg, så lenge man er frisk og rask og lytter til signalene så styrer vel dette i de fleste tilfeller seg selv. Er vel bare å bruke sunn fornuft å bare cruise rolig rundt å kose seg! Min mor er lege og hun sier det er greit å gjøre det man er vandt til, men at det ikke er tiden å lære nye idretter på! Kos deg i bakkene du som kan!!!
AdrenaLine Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Titt inn på denne linken her alle sammen. Her står masse om ski og graviditet: http://www.babyverden.no/templates/Article____4413.aspx Jeg ble i hvert fall veldig lettet. Er i uke 20 nå og dersom magen min ikke blir for stor planlegger jeg å stå slalåm og gå langrenn i påsken. Riktignok ikke ned de bratteste fjellsidene eller offpist. Gynekologen min har også sagt at jeg fint kan stå og tilogmed tåler å falle. Babyen er godt beskyttet. MEN - jeg ville vært skeptisk til snowboard for der faller man ofte mye hardere (når man kanter) og også oftere på rompa noe som kan være farlig. Har selv stått snowboard i 8 år, men gått tilbake til slalåm hvor jeg føler at jeg har mer kontroll. Dette er jo selvsagt helt individuelt Litt trist nå i ettertid siden vi avlyste alpeturen vår. Vi skulle egentlig reise neste helg, men avlyste siden vi trodde magen min ville være altfor stor. Men den har jo knapt økt :S Jaja, får ta det igjen om noen vintere...
første lykke Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2009 Mye for og imot her ja.. det er en tilnærmet barnebakke der jeg evt skulle ha kjørt. Typen min styrer heisen, og det er nesten ingen i bakken. (veldig lite anlegg). Har ikke tatt sjansen enda, men har lyst. Jeg klarer jo å stå på det, er jo ikke heeeeeelt amatør heller. Må jo begrense seg litt etter formen selvsagt.. får nok tenke så det knaker nå..hehe
VillemoVær Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har vært på fjellet 2 ganger alt og gleder meg til å kjøre slalåm i påsken også..... Jeg vet at jeg står bra, men jeg kjører litt penere og ungår svarte løypen nå som jeg er gravid :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå