frøet76 Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Er det slik at enkelte har fetere melk enn andre? Og jeg tenker ikke på den naturlige variasjonen igjennom døgnet, men generelt sett? Leste et sted at for noen var melken deres som skummet melk- blålig på farge. Selv syns jeg min mm ser fløteaktig ut- og vesla legger godt på seg. Er det sånn at enkelte produserer mer "fløte" enn andre?
temine Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Ja, det er det faktisk. Fikk høre av sykepleieren på thorax intensiv på riksen at de hadde lært at morsmelk kunne variere mellom 80 og 150! kcal pr 100g. Det er jo en voldsom foskjell synes jeg, så det er ikke rart noen barn ikke legger på seg som de skal mens andre går opp 300g i uka. Storesøster her i huset gikk opp 300 g i uka, jeg har visst følte nemlig;) Nå kan jeg ikke si det samme om lillebror da, men han er jo syk, så det kan liksom ikke sammelignes. Uansett, melka mi tetta sondesystemet hans mens han måtte ha det, fikk høre den var mektig;)
frøet76 Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2009 Interessant! Det var det jeg trodde, nemlig. Jeg tror jeg har fløte jeg også da. Vesla la på seg 300 g i uken i begynnelsen, hun også en periode. Nå vet jeg ikke lenger- for jeg veier henne ikke så ofte. Ser bare at hun er god og rund- over 6600 g og 3, 5 mnd gammel (62,5 cm). Da lurer jeg på: Det fettet skal jo tas fra noe- går en da mer ned i vekt under amming, enn en som ikke produserer fløte?? Har ikke merket noe til det- for å si det sånn!!
temine Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Det der med å gå ned i vekt av amming ja, det er litt "omstridt";) Noen går ned mens de ammer, andre ikke før de slutter å amme. Jeg gikk så lite opp under graviditeten at jeg ikke har noe å gå ned etter fødsel. Gikk opp bare 7 kg begge gangene, og det er jo bort når ungen er ute. Så her er det bare oppstramming som skal til:) Har ikke merka jeg har gått ned noe ekstra av amminga, men så blir jeg jo så sulten at jeg spiser og spiser og da, kan jo ha noe med det å gjøre;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå