LilleMillaMedKeiserogenPrins<3 Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 vi hadde planer om å få to ganske tette.. så har di selskap i hverandre, og vi blir "ferdige" med bleiebarn någenlunde samtidig.. men, så fikk vi lillegutt, som ikke har sovet en natt sammenhengende enda. vi er så slitne begge to at vi vet ikke hva vi skal gjøre lengre.. å planen om å få en til bli lagt på is vær kveld/natt... han blir året nå. dere som får to tette eller har.. hvordan var da minsten?
partyoffive Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 he-he...vi har 19 mnd. mellom de to eldste. Det var ikke planlagt slik. Skulle vi gjort det igjen ville vi nok ventet litt lengre. Det er absolutt mange fordeler m/to tette, men om det er 2-3 år mellom de, er de allikevel 'tette' til at dere og barna får nyte de samme fordelene. Jeg ville anbefallt 1 /12 til 3 år mellom de. Prov og komme litt til hektene igjen for dere begir dere ut på nr. 2. Og få litt sovn!!! Liker Oliver kjempegodt forresten. Kosleig navn. Vi tenkte på det selv m/nr. 3.
Joikaboll@ Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Vi har 11 mnd mellom nr 3 og 4 og begge var 2 våkne barn så jammen slo vi to fluer i en smekk når det gjaldt nattevåk også ;-)
Jewel m/jente får gutt Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Her blir det 16 mnd imellom. Snuppa vi har er en engel. Det har nok lettet valget vårt om og få to tette. Hun begynte og sove natten igjennom da hun var 9 mnd. Så det skulle bare mangle om gutten som kommer blir en liten djevel. hehe
Line_78 Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 Våre er ikke kjempetette, men litt under to år i mellom. Eldstemann var en grei baby syns jeg, sov mye helt i starten, og gråt lite, likte å kose seg på fanget, på gulvet eller bli båret rundt. Han sov ikke rundt en eneste natt før han var rundt året da (men det var ikke snakk om virkelig nattevåk vanligvis, pleide å våkne, få pupp og så sovna vi igjen, så selv om jeg var oppe flere ganger hver natt var jeg ikke så mye våken, og etter at vi nattavvenna var det mannen min som var oppe og trøsta og ga vann), og vi brukte i perioder mye tid på legging etter at han passerte tre måneder og oppdaget at det var morsomst å være våken :-D Men alt i alt gikk det veldig greit, og jeg syns ikke spedbarnstida var så veldig slitsom. Selvfølgelig var det dager der man kunne ønske seg at man fikk mer enn et par timer sammenhengende søvn av gangen, men så lenge jeg fikk nok søvn totalt, fungerte jeg greit. Skjønner at man blir mer skeptisk dersom man har hatt en "slitsom" førstemann. Men man vet jo uansett ikke noe om hvordan nestemann blir. Uansett, lykke til :-) (Og håper lillegutt snart begynner å sove rundt).
SaDa Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 Her er det 13 mndr i mellom barna. Den eldste var veldig stille og rolig, har alltid sovet hele natta osv Minste har litt mer temperament, men har sovet hele natta siden han var ca 6 mndr. var kun våken for å få mat før det. Syntes det var lett med to tette frem til minste var rundt 2 år. Da fikk vi dobbelt opp med trass.
LilleMillaMedKeiserogenPrins<3 Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2009 tusen takk for svar=) jo det hadde jo vært greit med litt sammenhengende søvn før man begynner med nr to.. ei venninne av meg har ei pie som er like gammel som min, å de får ny til sommeren! men deres har jo vært så grei med soving å slikt. nei... vi får vel vente å se det litt ann tror jeg=)
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 21. februar 2009 #8 Skrevet 21. februar 2009 nr 1 sov aldri mere en 3 timer sammenhengende til han var 2 år. veldig urolig både våken å når han endelig duppet av. et meget krevende barn altså.. nr 2 sov natta over fra dag 1:)) rolig som dagen var lang.. 2,8år mellom de.
Mamma til to tette Skrevet 21. februar 2009 #9 Skrevet 21. februar 2009 Våre med 16 mnd mellom var ikke planlagt slik og ja det har vært tøft. Vi ser nå at nr 1 var en engel når det gjaldt søvn, sykdom og nattevåk. Han sov natten rundt fra 2 mnd, nr 2 har vært kollikkbarn og var konstant syk i 3 mnd før vi fikk konstantert astma. Vi har vært zombier til tider og jeg føler at jeg får lite tid til både storebror og lillesøster. Men nå begynner ting å ordne seg litt med nattesøvn så ting går seg nok til, to nydelige barn har vi uansett og de har allerede mye glede av hverandre. Ingen får lillesøster til å glise mer bare ved å komme inn i rommet som storebror ,-)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 21. februar 2009 #10 Skrevet 21. februar 2009 Her begynte soverutiner fra dag en. Så tullene her har begge sovet fra de var 2 måneder hele natta. Alle trodde jeg bare hadde flaks med tulle 1. Men samme rutiner med tulle 2 og det fungerte perfekt. Kan telle på 2 hånd de har vært oppe om natten. 16 måneder mellom prinsessene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå