Gå til innhold

JAAAAAA!!!!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig????

Er 10+1 idag, og klarte få inn fosterlyden på babywathceren som jeg mottok idag....

Ikke bare nok med at den klarte finne hjerteslagene, den fikk til og med til å avspille hjerteslagene til babyen!!!! Går det an??

LYKKE!!! :)

MEN jeg har et spørsmål angående babywatcher;

Jeg synes den varierte veldig på slag per minutt, greit at den fant min puls...det må jo nesten til!

Men babyen slag lå på alt i mellom 140 til 165 slag i minuttet....

Noen som har noen god forklaring på dette??

TAKK for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :) så moro !!!

Angående spm ditt så tror jeg rett og slett det har med hvordan barnet ligger og om babywatcheren klarer å koble seg til, altså om den ligger litt feil vil den ikke få med seg alle hjerteslagene om du skjønner ? Ergo den kan gå tregere, men så lenge du var oppi 165 skal du ikke tenke på det en gang :)

Kjempegøy, har en sånn fra forrige svangerskap, gleder meg sååå til å prøve etterhvert !!

Skrevet

Åja, sånn sett....ja, det var veldig logisk! :)

Husker du hva hjerteslagene til jenta di lå på?

Kan godt skjønne at du gleder deg til å ta din i bruk, dette var jo råartig!! :)

Hvordan går det nå? Føles det bedre når du VET helt sikkert at du er gravid?? ;)

KLEM

Skrevet

Jeg husker det var laavt mener tom. at det var 147 jeg altså til tider, men husker ikke heeelt eksakt ! Har tatt opp lyden på mobil, og la den siden inn på pc, og brente den SÅ ut på cd, som snuppa nå har i svangerskapsdagboken min til henne. Altså jeg førte svangerskapsdagbok hele sv.skapet, skrev "til snuppa fra mamma", tenker at det må være en kjeeempefin ting å ha når hun er stor. I tillegg ser jeg at det er kjempemoro å lese om nå, sammenligne disse to graviditetene. Jeg har allerede kjøpt akkurat den samme på nytt, som dette nurket skal være så heldig å få :)

Det går bedre, det gjør det, men jeg må innrømme at tanken på at det overalt står at et "initially" altså i starten lavt hcg i et svangerskap kan indikere til bla. truende abort, og at svangerskap med lavt hcg fra starten av har mindre sjangs til å lykkes - skremmer meg ! Jeg tenker på det ja, meeen jeg har definitivt roet meg en hel del ned. I går hadde jeg ganske intense mensenmurringer i korsryggen, jeg var redd. Det må også sies at samboer har vært borte siden 4 feb, altså jeg fant ut at jeg var gravid 3 feb, jeg har vært alene gjennom ALT dette. I tillegg har vi jo 2,5åringen og hund. Jeg var på venninnetur til tyskland fra 5-9, så måtte jeg bare snu i døren og reise i begravelse. Så jeg har faktisk ikke hatt noe annet enn en "tøff" periode siden jeg fant ut om graviditeten. Det hele topper seg jo med lavt hcg, engstelse, sorg, fravær fra samboer når jeg trenger han mest. (noe han ikke kan for pga forretningsreiser). Vel, det jeg vil frem til er at det er ganske tungt å være meg om dagen, føles det som - uten at jeg syter eller synes synd på meg selv. Er bare slik jeg har det akkurat nå.

Humøret er her for det, og jeg har faktisk etter dagen igår for første gang "turt" å tenke på babyen. "sett den for meg" og sett oss for oss som 4 etc. Det føls ganske bra, men så husker jeg plutselig på at OBS du har faktisk lavere hcg enn NOEN andre har registrert her inne, du skal være forberedt....og så kommer da stemmen fra legen inn i hodet mitt "når hjertet har begynt å slå ligger du likt an som hvilken som helst annen gravid". Jeg føler meg litt schizzo hehe ! :P

Inni meg er det en liten redd jente, men samtidig er jeg jo sterk, det merker jeg jo, for jeg sitter ikke å griner, overhodet ikke. Jeg er mamma og vordende mor og alt på en gang alene, så om jeg klarer denne stressende perioden alene, skal jeg klare det meste har jeg bestemt meg for !

Jeg VET jo i allefall at jeg enda er gravid ja :) Igår var jeg jo det i allefall, så jeg tenker at den lille i det minste fortjener at "mamma" tror på han/hun !

Huff dette ble jo en lang kunngjøring av mine følelser, ikke meningen hehe, men ok å tømme seg litt :)

Skrevet

PS: Kvalmen har definitivt meldt sin ankomst, det er ikke alltid like deilig, men jeg må innrømme at jeg nå er glad jeg føler den, for det er jo et sunt tegn eller hur ? *glis*

En ting til, jeg skal på ultralyd til fredag igjen, og da er samboer hjemme, så jeg er uansett ikke alene neste gang, det er betryggende !!!

Skrevet

Forstår så veldig godt alle tankene dine....er ikke enkelt når man først har fått "skrekken"!

Jeg synes du skal høre på legen din, og (unnskyld språkbruken) drite en laang marsj i hele hcgèn!!

Du har hatt en fin stigning, og sett at babyen er liv laga...det er jo bare supert!!!!!

Du må jo glede deg ufattelig mye til sambo kommer hjem da??

Jeg beundrer din stå-på-vilje, til tross for at du har vært alene hjemme med din datter....Det skal du ha!!

Kjempespennende med neste ultralyd.... :)

Hva slags hund har du forresten? Har og hund, og katt....fullt hus og stormende jubel, hver dag..hehe!!

Skrevet

Takk for det, og ja jeg skal prøve å drite i det hcg'et, men altså, hodet mitt forteller meg alikevel at sjangsen for at jeg aborterer jo er større enn andres, og det er så klart veeeldig urovekkende !!!

Jeg gleder meg syyykt, men merker langsomt at jeg er litt bitter også. Prøver å la være, men her reiser han til riga, kroatia, monaco, flere steder i italia, nice, også sitter jeg her.. Han spiser på de beste restaurantene med kollegaer og drikker og koser seg HVER dag, sover på flotte hoteller, mens jeg er her. Lager mat, handler, måker snø, det snør MYE nå - helt sykt ! mens han har en "ferie" fra realiteten, det føles bare så urettferdig, er nok noe missunnelse inni der også nå, er vel fordi jeg allerhelst skulle vært den som bare stod opp til et problemfritt liv, i allefall for 3-4 uker ! MEN jeg vet at han gjerne skulle vært her for meg, og ikke kan noe for det som skjer.

Når det er sagt, så har jeg en Chihuahua, og ikke døm meg pga rasen hehe. Jeg har hatt både huskey, japansk spisshund før. Så fikk jeg meg Chihuahua, lenge før trenden ankom landet med Paris Hilton. Om noe gjør meg rasende så er det akkurat det ryktet rasen har fått på seg. Det burde heller gå på ignorante eiere som anskaffer seg dyr for mote. Ikke fortell meg at en huskey ikke hadde vært nervøs om den ble bært på av "tre ganger så store" vesner, gjennom butikker med kjeeempehøy musikk, kledd på til en hver tid, og overhodet ikke ble behandlet som hunder. Enhver rase hadde fått noia av den slags behandling. Hehe jeg må bare alltid få frem at jeg ikke er av den type, betyr mye for meg da jeg elsker hunder over alt.

Det hele startet med da jeg gikk på vgs. Japaneren min hadde dødd, og jeg hadde flyttet til Oslo. Hadde egentlig ikke plass til noen hund, men savnet var stort. Jeg jobbet i en butikk hvor en dame i rullestol med en chihuahua alltid kom innom. Denne lille krabaten var nokså uvanlig i Norge på den tiden, og jeg falt pladask. Den passet jo dessuten bra til leilighet med tanke på at den er liten. Jeg passet hunden hennes for henne når hun var på turer etc. Etterhvert anskaffet jeg meg en Chi selv, og har siden kun hatt den rasen. Dette er min 3 Chihuahua :) Tuva heter hun, lillesnuppa mi. Som alle andre hunder, og oppfører seg overhodet ikke som en redd og skremt, mishandlet hund !

Hun bjeffer så og si ALDRI, datteren min får gjøre omtrent hva hun vil med henne, hun er en HUND fordi hun har blitt behandlet som det hele veien og jeg elsker henne over alt på hele jord <3

Jeg har i tillegg drevet med akvarium i alle alle år, men solgte nylig mitt 300 l kar da det ble for mye med 3 hunder, unge, jobb osv.

Så nå er det bare snuppa, Tuva, sambo og meg, og snart lille pruttis i magen forhåpentligvis :)

Hvilke hunder har du da ? Oi, ble jo en hel avhandling dette også :P jeg er alene som du vet, kjeder meg haha !

Skrevet

Hehe, koselig med avhandlinger da... :)

Jeg kjeder meg og litt, sambo er på jobb og kommer ikke hjem før om hvertfall 2 timer.....

Jeg har hunder av rasen amerikansk cocker spaniel, og driver med hundeutstilling (var det nå jeg skulle be DEG om å ikke dømme MEG??)...hehe....

Mye pels og mye morro...hehe....

Jeg er helt enig med deg ang eiers behandling av hunden, som blir reflektert i hundens adferd....Jeg har jobbet med mange hunderaser i over 15 år, og det er sinnsykt viktig med rett oppdragelse av hundene...

Som du sier; hadde vi behandlet huskeyen slik mange selskapshunder blir behandlet, hadde bittstatistikk osv blitt skremmende!!!

Mine hunder er uredde og har aldri, aldri prøvd seg på noen...og jeg er OVERBEVIST på at det kommer av min oppdragelse av dem.. Jeg er streng og forventer at de adlyder oss, må jeg korrigere dem holder det med stemmen fordi de vet at "mor er sjefen".

Skal sies at jeg aldri har hatt noen problemer hundene seg i mellom, ALDRI diskusjoner eller knurringer...og det er fordi de VET at de er lavest på rangstigen uansett, og at det er ingen vits i å diskutere om det!

Ble en liten avhandling her og gitt, hehe.....

Uff, med en gang det blir snakk om hund, tar jeg alltid av....

Skrevet

Jeg synes overhodet ikke utstilling er ille, så det skal du ikke bekymre deg for :) Selv stiller jeg ikke ut, men drev litt på før :)

Cocker spaniel, nåååh :) Søte hunder, me like them ears hehe !

Ja sant, oppdragelse er ALT ! Helt enig ! Og det du sa med bittstatistikk, HELT enig !!! Avhandling du ? Se på mine innlegg hahahahahaa !

Skrevet

Yes, them ears er virkelig noe, hehe.....

Gruer meg litt til pelsstellet fremover med voksende mage, men det har jo gått bra en gang før...så det går nok sikkert bra denne gangen og! :)

Uff, så trøtt jeg ble nå.....venter på sambo uansett, sover ikke godt uten han! Vi er sånn begge to, sover dårlig uten den andre.....hehe...slitsomt det....

Ja, du er ganske dyktig i laange innlegg...men det er jo bare kjempekoselig å lese! :)

Skrevet

Ja sant, jeg er egentlig sånn med sambo jeg også, men når han er borte så må jeg ha en nattamelding før jeg slapper av. Uten det sover jeg ikke godt, sjekker moben etc. hehe !

Them ears <3

Ja jeg også, skal faktisk finne bingen ! Vi får snakkes i morgen, pelsstellet går nok bra skal du se, hvis ikke ber du om hjelp, enkelt og greit :P

Nattiti til deg, sove godt og drømme søtt (eller rart som oss gravide ofte gjør :P )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...