Gå til innhold

Lurer...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen andre her inne som har fått beskjed om å ikke spise godterier lenger? Jeg var å tok en glukoseprøve, å der fant de ut at jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes. MEN etter at jeg hadde drukket druesukkeret var HB på 9,7.. Er det noen som har det sånn som meg? Det er helt forferdelig.. Nå har jeg spist littgodter, å har dårlig samvittighet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått beskjed om noe sånt... Ikke har de målt blodsukkeret heller (tror jeg). Alt med måte sier nå jeg. Litt kan da umulig skade. Ikke gå rundt med dårlig samvittighet for alt mulig. Jeg har f.eks spist brie og fenalår selv om man egentlig ikke skal det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HB måler noe med blodprosenten, jeg fikk beskjed om at min var på 10.0 og da burde jeg ta litt jerntilskudd... uansett, om man har diabetes så betyr ikke det at man ikke KAN spise godteri, du skal spise normal norsk kost. dersom du sliter mye med dårlig samvittighet etter å ha spist litt godteri kan du dytte i deg en grov brødskive eller noe annet som er med på å holde blodsukkeret stabilt etter sukkerinntaket....uansett tror jeg det har lite å si så lenge du spiser godteri med måte, det er vel når du propper i deg over lenger tid og blodsukkeret går veldig opp og ned at det er skadelig...det beste er at det er noenlunde stabilt.... håper det var bittelitt til hjelp =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

 

Synes det er rart at du har fått beskjed om at du ikke har svangerslapsdiabetes. Grensen går nemlig på 7,8 to timer etter du har drukket sukkervannet.

 

Jeg målte selv 10,2 etter to timer, og er nå satt på insulin. Forrige svangerskap hadde jeg også diabetes, men den gang klarte jeg å kontrollere med bare kostholdet. Tror jeg målte mellom 8 og 9 den gangen.

 

Det stemmer at du skal holde deg borte fra sukker, være forsiktig med juice og frukt. Men du kan helt sikkert kose deg innimellom med en godbit. Viktig å spise kostfiber, grovbrød, grønnsaker osv da dette får ned blodsukkeret.'

 

Spis normal norsk kost, og vær raus med grønnsaker og grovbrød så går dette bra. Faren med å ha for høyt blodsukker er at du kan risikere å få et veldig stort barn.

 

Den gode nyheten er at i de aller fleste tilfeller forsvinner sukkersyken etter fødselen:)

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...