Gå til innhold

3 dager på "overtid" og livet går videre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så går denne dagen mot slutten, og jeg kan vel trygt si at jeg ikke føder idag heller...

Nå har jeg faktisk fått roen i meg, i motsetning til den siste uka FØR termin. Var ganske gira på å føde, og hadde store, men tydeligvis falske forhåpninger om å føde før terminen. Nå derimot går jeg bare her og ruger, og venter.

Jeg ler litt av alle som tror jeg "kommer til å føde i løpet av de nærmeste dagene", for det har jeg hørt de siste 2 ukene. Blandt annet fra jordmor! =)

Selv om jeg faktisk nå har en følelse av at fødselen muligens ikke er så veldig langt unna. Det kjennes litt annerledes ut i kroppen... Jeg er plutselig rolig, avbalansert, nesten smertefri og har masse energi. Men, så skal det jo sies; i morgen kan det hende jeg er mitt normale, irrasjonelle, superhormonelle meg igjen. Og da er jeg mest sannsynlig drittlei, møkksur og klar til å kvele den første som stakkaren som våger å nevne svangerskap, termin, fødsel eller annet som kan linkes den veien...! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hahahaha... så bra..kjenner meg så igjen, fødemaskin.

men sant skal sies..jeg føler meg også mye roligere og avslappet,så det er bare å vente å se...hehe

er lei av de dagene som er skikkelig nedtur dager.. dem er jo så slitsomme og deprimerende..men derfor må vi nyte disse dagene som vi er avslappet,for det er det ikke så mange av..

ønsker deg lykke til,fødemaskin!!!!

Skrevet

Jaha - så du skal liksom gå rundt å være rolig og harmonisk du nå, nå som jeg har hatt min 2. falske alarm, har usannsynlige mengder blodblandet slim både på truse og papir men en kropp som bare IKKE vil lystre eller huske hva den skal gjøre, hæ, hæ?? Neida ;oD

Hadde selv en harmonisk dag i går og avsluttet med et hopp i sengehalmen (eller "velt" må det vel helst kalles med denne kroppen) hvorpå riene startet trofast som bare det. Men uten å gjøre noe fornuftig - bare gav seg sånn i 5tida igjen på morran. Frustrerende? Neeeeida. Men dagen i går var bra da. Skulle bare likt om alt dette "nye" slimet som kommer har noe å si for hvordan ettermiddagen blir. Er nemlig invitert i bolleselskap til svogers og jeg er lite lysten på å gå med alle disse spørsmålene i hodet (hm, skjer det nå? nå da? hva er dette? skal jeg ringe føden?) - som en annen førstegangsfødende. Nei, jeg får vel heller bare bite i det sure eplet og ta meg en dusj som om ingenting hadde hendt og fortrenge hele natta...

Skrevet

Hehe, ja det er jammen lenge mellom de harmoniske dagene (eller faktisk også harmoniske øyeblikkene...), så gjett om de er til for å nytes! =)

Idag er også en ganske bra dag, jeg går rundt her og tar livet med ro. Må jo innrømme at jeg venter og håper at fødselen starter snart. Å si noe annet ville jo vært verdens største løgn! =) Men det tankekjøret rundt fødsel, konstant, 24 timer i døgnet, er liksom borte. Hadde sikkert vært annerledes om jeg også fikk falske alarmer hele tiden, slik som dere to. =)

Jeg ble jo også ekstra ivrig når proppen gikk og gikk, og kynnerne kom regelmessig og over flere timer. Nå derimot er det tørt som i en ørken "et visst sted", og kynnerne kommer sånn ca 4 ganger iløpet av et helt døgn... =)

Men du yaddaline, du er vel i fødsel nå da? Jeg tenker på det blodslimet ditt. Det er da vel et ganske sikkert tegn på at noe skjer ganske snart?! Har det ihvertfall vært for meg. Med førstemann hadde jeg rier, så fikk jeg dette blodige slimet. Og med andremann hadde jeg hatt kynnerer hele dagen, så kom blod-slimet og noen timer etter det igjen startet riene for alvor. Så jeg har trua på deg idag, jeg! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...