Gå til innhold

Har en far som tar totalt styringa i mitt hjem.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kjenner jeg blir så forbanna hver eneste gang..

Han bestemmer hva vi og ungene skal se på tv...for han MÅ jo få se på nyheter, noe jeg er totalt i mot når jeg har to på 6 og 3 år som får med seg det meste...

Han girer opp ungene når han tror han roer dem ned..(da på kvelden når dem har lagt seg)...

Bestemmer hva og når man skal spise + + + ..

Ja, det er koselig at dem er på besøk, men hvorfor ser han ikke at han kan være litt ydmyk i andres hjem?? Jeg er da ikke slik når jeg er hos dem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj, sånt er slitsomt.. Går det ikke an å snakke med han? Skjønner at det kan være vanskelig å "irettesette" egne foreldre :-S

Skrevet

Da får han lytte på radio, og dagsnytt 18 er jo norges beste nyhetsending for de som er interessert i samfunn og politikk. Da kan han høre i fred for barna ser barnetv:)

Det høres ut som du må sette foten ned og forklare han før neste besøk hvordan deres husregler er. Han er hjertelig velkommen, men reglene er felles for alle. Akkurat det med å gire opp ungene er vanskelig å forklare, men tv nyheter kan en se kl 2100, etter barna har lagt seg. Dere har faste måltider og i ditt hus vil du bestemme hva barna spiser. Han har sannsynligvis bare godt av å høre det.

Nå har vi ikke tv lenger, men jeg liker ikke at tvèn står på som en lydkulisse og barna får ikke se tv/film hele tiden. De reglene gjelder også for svigerfar som ser på nyhetskanalen. Han tok den:)

Skrevet

Min far går det desverre ikke ann å snakke til.:(

Han er såpass barnsli at hvis han ikke får det som han "vil" så drar han hjem igjen..og det er jo så trist for mamma..

Jeg har begynt å ta litt mer igjen med han etter som jeg ble voksen...men på langt nær så mye jeg burde..

Alle skal følge hans "pipe" og hvis man ikke gjør det så er man idiot + + +..

Virker som hans behov er de viktigste stort sett bestandig..:(

Skrevet

Synes faktisk at du SKAL sette foten ned og si neste gang at når dem skal komme så ønsker du å la dem være gjester og innrette seg etter slikt deres hus er.

Han fikk bestemme i hans hus da du var liten og når dere er hos ham, og det samme gjelder for ham når han er på besøk.

Svigerfaren min blander seg litt i oppdragelsen vår eller hva som er bra eller dårlig. Har alltid et langt foredrag om at jeg ikke må være så redd for mat som har gått ut av dato etc. men jeg gidder ikke la meg pille på nesen siden det er så mye han liksom skal gjøre uten å be om tillatelse. Så nå er jeg veldig bestemt i måten jeg sier ting at det får han holde seg til - det jeg gir til meg og mine barn bestemmer jeg, ikke ham. Eller hva vi gjør innen familien bestemmer ikke ham hvis han er uenig. Han hadde sin sjanse da sambo bodde hjemme fordi det er hans sønn, men jeg er ikke hans datter eller mine barn er ikke hans så da må han bare godta at vi gjør det anderledes.

Han var visst veldig gammeldags før med kjerringa skal gjøre alt og ingen skal si imot ham - det nekta jeg å være med på så jeg sier ifra når jeg kan. Men av respekt til sambo så tier jeg mye - men er for ekstremt så setter jeg foten ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...