Gå til innhold

tattoo ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig å ta tattoo når man er gravid? bare lurer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror de er anbefalt og vente til etter man har født evt til etter evt amming..

Skrevet

da spør jeg igjen :P hvorfor? :P

Skrevet

Fargestoffene kan noen reagere på, og der er jo alltid en viss fare for infeksjon. De fleste stedene jeg kjenner til har det som policy at de ikke gjør det.

Skrevet

Det er ikkje farlig men ville ikkje ha gjort det før ferdig med fødselen. Surt når du har tatt tattoen og det KOMMER dei popelere STREKKMERKENE i tattoen.

Skrevet

Har lest noe om at kvaliteten kanskje ikke blir like bra når man er gravid fordi huden oppfører seg litt annerledes og fordi man har litt mer væske i kroppen enn til vanlig. Det er jo ikke akkurat farlig det da, men like greit å vente da kanskje?

Har også hørt at det er en viss infeksjonsfare, og det er jo også noe man bør styre unna..

Skrevet

Det er et sår, så man kan få infeksjon.. Det med blekket er utdatert info fikk jeg beskjed om. Men den økte blodmengden i kroppen gjør at man blør mye mye mer, så tattooen kan bli flekkete og stygg.

Jeg har alikevel fått tattoo i bursdagsgave før jul, og det gikk kjempefint. Etter fødselen skal jeg tilbake så får han som laget den se om den trenger å fikses på.. det skulle han selvfølgelig gjøre gratis, men jeg synes selv den ser helt flott ut.

Skrevet

Jeg anbefaler å vente til etter fødsel og til du er godt i gang med ammingen...

Spesielt om det er første tattooveringen din. Ingen vet hvordan de reagerer, noen synes det er veldig vondt,andre ikke. Det er ikke et sjokk man trenger å påføre kroppen når den allerede holder på noe så viktig som å lage en baby. Tannleger foretrekker å ikke trekke tenner eller rotfylle på gravide, da trenger vi ikke selv gå hen og påføre oss selv sår, både med tanke på vondten rundt det og med fare for infeksjon ( som jo er bitteliten men dog tilstede) ;)

Det er sant at vi blør mer når vi tattooveres, men også det at vi har mye mer vann i kroppen gjør at det er en dårlig idè. Blekket må jobbes mer inn i huden og dermed så sitter fargen gjerne dårligere og man risikerer evt litt arrdannelse om huden blir overarbeidet.

Ang amming,så er det en god del av oss som har startproblemer... Så små ting som for høyt hevede skuldre kan gjøre melkeflyten mindre... Det har ikke så mye med det at blekket evt skulle gå i melken å gjøre at jeg anbefaler å vente, heller at ikke kroppen trenger å påføres unødvendig stress når den skal lære seg å bli en melke-ku ;)

Vent med tattooveringen og la kroppen gjøre ferdig sin livs oppgave først. Så kan du feire det etterpå med en tattoo :)

Skrevet

Jeg ser noen skriver om infeksjon fare som tatto og tannleger. Da må jeg spørre kva hjelper mot infeksjon ? Det er det tatto og tannleger er redde for. MEDISINEN og graviditet. Ein infeksjon kan vere ein liten bagatell til ein stor baggatel for noen.

Skrevet

Får man betennelse i en tattoovering, så er det best å bare vaske den en gang om dagen godt med grønnsåpe og skylle godt av etterpå, la den tørke ut ellers. Evt kan man bruke litt bacimycin,reseptfri salve på apotek. Har ikke hørt om sterkere infeksjon i en tattoovering enn det.

Tannleger og piercing er noe helt annet.

Nå skal det jo sies at faren for infeksjon er veldig liten på en tattoovering. En liten betennelse om det er hardt jobbet hud ved f.ex. armhule eller innside albue er rimelig vanlig,da dette er steder som gror dårlig, men resultatet er ikke verre enn at man gjerne får litt fargeløse flekker der betennelsen var og det gror saktere,samt er ømt lengre enn resten av tattooveringen. Da går man over stedet som trenger mer farge og vips er alt i orden ;)

Hvis man går til en proff tattoovør altså.

Useriøse tattoovører eller nybegynnere kan overjobbe huden til en slik grad at man får arr over hele motivet, det er det verre å få gjort noe med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...