Gå til innhold

vagerskapskontroll hos jordmor eller lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva foretrekker/foretrakk du? Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må først bare flire litt av dagens nye ord - vagerskap, og så skal jeg si at jeg var hos jordmor via en privat jordmortjeneste, og det syns jeg var fantastisk. Var der en HEL time, og snakket om masse og følte meg kjempetrygg :)

Hos lege var det bare hei hipp, bra blodtrykk og ha det bra :P

Skrevet

Lege - fordi jeg likevel måtte forholdsvis ofte dit for å få sykemelding (kan jm sykemelde forresten?) + at han er såpass koselig. Han har sagt at svangerskapskontroller er noe av det koseligste med jobben sin, så da "unner" jeg ham det, hehe :oD Har også hatt såpass mye "hjelp" her inne/bim at jeg ikke har følt noe ekstra behov for samtale med feks jm.

Skrevet

Jeg gikk kun til jordmor med junior.. Likte ho kjempegodt, og likte ikke min daværende lege..

Nestegang må jeg nok kun gå til lege da jeg må gå på blodfortynnende.. Tror også at "min" jordmor har slutta, siden jeg har sett de har lyst ut stilling som jordmor i kommunen..

Skrevet

Jeg vagger hos lege ;) Hun er kjempeflink og oppmerksom. Og det er jo uansett hun som ordner med sykemelding, rhesusprøvene etc.

I tillegg går jeg hos jm for oppfølging ifht fødselssamtaler, fordi sykehuset vil at man skal ha det der før man kommer inn på poliklinikken hos dem (traumatisk fødsel).

Skrevet

Jeg gikk annen hver gang hos lege og jordmor. Foretrakk helt klart jordmor. Legen hadde jo mindre peiling enn jeg hadde(tiltross for at jeg var førstegangs). Hun rotet mye og glemte å ta masse prøver, så jeg var ikke så veldig fornøyd med oppfølningen. Jordmora var derimot helt fantastisk.

Skrevet

i dette svangerskapet har jeg valgt bare legen min.

det fordi de har funnet en liten komplikasjon med babyen, og synes da det er greit å være hos legen.

Dessuten har jeg gått hos både kommunal jordmor og fastlegen i de to svangerskapene tidligere og synes den jordmora her i byen er så tafatt.. så ser ikke poenget med å gå dit....

Skrevet

Jeg syntes det var så tull med jordmortjenesten her. Var meningen at jeg skulle gå annenhver gang til hver, men hver gang jeg skulle til jordmor, var det noe i veien. Enten var hun syk eller dobbeltbooket eller noe annet. Så det endte alltid med at jeg måtte til legen i stedet for.

Men nå går jeg på sykehuset, og derfor til både jordmor og lege hver gang. Og da må jeg si at jeg foretrekker jordmor. De er litt mer sympatiske og forståelsesfulle. Legene har litt for dårlig tid til å høre etter og sånn, så er det noe, er det mye bedre å ta det med jordmor.

Skrevet

Jeg var kun hos lege.

Fastlege og fødselslege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...