Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 hver eneste gang jeg spiser så klarer jeg ikke stoppe før jeg kjenner at jeg må kaste opp. jeg spiser til jeg blir så mett at jeg ikke fixer å gjøre noe som helst. er bare sunn mat jeg spiser. masse frukt og grovt brød. sunt pålegg.. masse vann.. får i meg proteiner og karbohydrater. får tilfredstilt alle smaksløkene. så det er ingenting som tilsier at jeg ikke burde bli mett.. jeg har studert masse om kost. så jeg vet at om jeg hadde spist en samme ting så hadde jeg spist logisk nok mer enn nødvendig. for kroppen hadde ikke følt seg mett.. men jeg klarer ikke stoppe.. jeg går også å småspiser hele dagen. nøtter og epler osv osv.. det er jo ikke bra det heller.. selvom det er sunt. sier til meg selv at dette går ikke ann.. jeg har også prøvd å la vær å ha mat tilgjengelig. men da finner jeg noe uansett.. er jeg avhengig av mat? hva skal jeg gjøre???
blond Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Kanskje du spiser for lite til hvert måltid? Det skal gå minst 2 timer mellom hver gang du spiser og ikke mer enn 4 timer mellom hvert måltid.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Kanskje du spiser for å unngå å gjøre / føle på noe annet?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Såkalt overspising er en spiseforstyrrelse - en lidelse du kan få hjelp til å bli kvitt / håndtere. Det kan være både psykologiske og fysiologiske årsaker som ligger bak. Kvinner blir atskillig oftere rammet av dette fenomenet (snakker om overspising) enn menn, og forskerne har funnet ut at det skyldes ulikheter i hjernens metthetssenter (som igjen kan skyldes hormoner og gener).
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 tingen er jo det at jeg spiser for mye til hvert måltid.. pluss at jeg spiser hele tiden mellom også.. har ei klokka som ringer hver tredje time som jeg prøver å holde meg til.. men jeg klarer det ikke.. begynner å blakke meg totalt også. er dyrt med mat. hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå