Gå til innhold

Bekkenløsning


juli1999september2012

Anbefalte innlegg

Hei! er det murlig å få veldig tidlig bekkenløsning?

 

Siste uken har jeg vært plaget med en smerte i høyre del av korsryggen...(litt nedenom kanskje) En stikkende følelse som kommer plutselig når jeg sitter og skal snu meg eller bøyer meg ned og skal bøye meg opp igjen..

 

kjenner det nedover rumpa på en måte. ganske rart. jeg aner ikke hva bekkenløsning er en gansg... men tenkte kanskje det kunne være det? har lest litt om det bare....

 

Noen med erfaring??!

 

Klem fra meg som vræler plutselig på bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er nok mulig å få veldig tidlig bekkenløsning ja. Jeg er også en av de "heldige" som har fått dette allerede så tidlig som i 14.uke..Sist hadde jeg ikke bekkenløsning før helt på slutten av svangerskapet, og da er det greit liksom, men kan ikke si jeg gleder meg til fortsettelsen dersom det skal bli verre fremover..

Jeg er riktignok ikke av de som er verst plaget ennå, men til tider store smerter nederst i rygg/rumpe, lysk og strålinger nedover i beina, så har problemer med å kjøre bil til tider (noe som er et problem siden jeg pendler til jobb).

Det du beskriver er nok bekkenløsning er jeg redd, men har imidlertid hørt at det kan forsvinne dersom dette opptrer tidlig i svangerskapet da det kan være utløst av hormoner, så vi kan jo alltids krysse fingrene :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vert heldig å få bekkenløsning i uke 14..

Hos meg begynner det i korsrygg, rumpeballer og hofte og stråler opp i ryggen og faktisk helt opp i skuldrene..

Har kjempevondt... Hadde så lyst å jobbe hele svangerskapet, men det ser dårlig ut, siden jeg jobber på sykehjem... det er ikke mye hjelp i meg.. så jeg måtte sykemelde meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle med bekkenløsning!

Jeg var veldig plaget i mitt forrige svangerskap. Det jeg anbefaler dere (som jeg først gjorde etter fødselen...) er å gå til en kiropraktor. Ofte er det en låsning og ikke løsning. Er det det så klarer kiropraktoren løse opp med en gang! :-) Verdt et forsøk hvertfall!

 

LYKKE til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 14 og redd for at jeg har fått bekkenløsning allerede. Har vondt fra halebenet og opp til hodet. Ikke gøy når jeg begynte i ny jobb 1. februar og lyst til å jobbe frem til termin. Har en ryggskade fra før av så jeg håper litt på at det er denne som er slått opp igjen og ikke bekkenløsning allerede. Hvis ikke blir det noen laaaange 6 måneder. Har fått time hos kiropraktor i morgen for å sjekke så jeg håper han har en vidunderkur til meg;-)

 

Lykke til jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sann. jeg er 16 uker på vei nå, har hatt bekkenløsning siden 12 uke. men det trenger ikke bli alvor ut av det. jeg har hund og får mye graatis, med turer og sånn. jeg anbefaler deg og lese om hva du kan gjøre for å ikke forverre det. uansett,, alle får litt bekkenløsning, bare graden av det som er avgjørende. . . man kan også plages av bekkenløsning i laaaang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej! var til legen idag å da fikk jeg vite at jeg har bekkenløsing. har i det siste fått fort vondt i ryggen å bekkenet bare jeg går i 15 min, å må sette meg ned å slappe av. skal begynne til fysioterapaut på april om det har blitt værre. er ikke godt, men det som er viktigest er at den lille har det bra:-) har nå passert 15 uker, ultralyd den 25 mars.. håper alt er bra, å kanskje får vite kjønnet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sier at alle får bekkenplager/bekkenløsning i større eller mindre grad..lest om det oxo...

Jeg fikk bekkenløsning i uke 5 el 6..har bynt med bekkenbelte som jeg er avhengig av for å overleve dagen med...oxo bynt til fysioteraput som oxo er osteopat;) håper det hjelper.

Anbefaler bekkenbelte, det hjelper mye;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...