Gå til innhold

mer ødelagt av setefødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 35 + 4 og snuppa mi sitter fortsatt på rumpa og har lite tro på att hun skal snu seg egentlig. Skal til ny Ul om ett par uker for å se da.. men tenker fælt på hva som skjer hvis det blir setefødsel.. Innbiller meg att det er større sjanse for å revne mer nedentil osv ved setefødsel. Er det noe i det? ikke lyst til å ta keisersnitt heller(hvis jeg ikke må) Noe erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Trur ikke en blir mer ødelagt av setefødsel enn med hodet først. Det de gjør, er at de har en spesiell teknikk der de "skrur" ut ungen. Jeg har født sete og med hodet først, og blei sydd et par sting ekstra med sete. Derimot vil jeg ikke føde i sete igjen, fordi jeg får store barn og det er en mer risikofylt fødsel.

Skrevet

Jeg har også hatt en setefødsel, og det gikk bra det. Sydde 2+3 sting etterpå, og var oppe og gikk en snau time etter at den lille var ute. Men jeg hadde nok ikke gjort det igjen, da babyen var særdeles blåklemt alle veier og hadde hoftefeil på begge hoftene. Så sitter neste i sete kommer jeg til å velge KS...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...