Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i min 30+6 uke. var hos legen i går, har hittil gått opp 14 kilo til sammen! dette er jo mitt første svangerskap, å jeg har lest så mye om at det er normalt å gå opp rundt 12 - 15 kilo!

jeg vet at jeg har lagt på meg en del ekstra enn hva jeg burde, men jeg greier på en måte ikke å skjerpe meg heller.. noen andre i min situasjon? eller noen som har råd om hvordan man kan greie å si nei til søtsaker, eller slutte å overspise når det er middag!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i uker 34+6. og har lagt på meg 9 kilo men jeg spiser snop og gotterier hver dag jeg.. Men tror ikke jeg har så lett for å legge på meg egentlig.. Dette er mitt 3 svangerskap... Gud kor lei jeg er nå... Gleder meg så sykt til lillemann kommer ut....

Gjest leelu25 *høygravid*
Skrevet

MYE!

Jeg får MYYYE vann!

med førstemann gikk jeg opp 33 kg. mistet 17 av dem på sykehuset og det er mer enn hva andre går opp et helt svangerskap.

Med snuppa i magen har jeg foreløpig gått opp 18 tunge kg.. og jeg er 35+2 på vei..

Ender sikkert opp på 20-25 kg pluss..

og jeg er overvektig fra før av, så det er TUNGT å være meg om dagen ja :)

Skrevet

Jeg er 37+3 å har lagt på meg 8kg:)

Jeg spiser også masse snop å sånt..Er kun magen jeg har:)

Skrevet

Det med vekt er virkelig så individuelt...Selv hadde jeg bestemt meg for å styre unna vekten nå de siste ukene, for med første barn så vet en virkelig ikke hva som er normalt for en selv...Men - sef greide jeg ikke å unngå vekten på morgenen i dag - jeg er i 35+1 og har jammen lagt på meg 12 kg allerede...En kilo bare på en uke, så jeg mistenker litt vann i kroppen...Synes jeg spiser det samme som før, men merker jo sef at jeg koser meg ekstremt med maten og at jeg gleder meg ekstremt over hver lille matbit jeg skal ta...Men synes ikke jeg har spist annerledes totalt sett...Men det er akkurat som om kiloene biter seg fast på kroppen min nå som jeg er gravid.... Veide 57 i utgangspunktet.

Skrevet

Er 39 uker i dag og har lagt på meg 9 kilo. Er stor i utgangspunktet så det er nok for meg :) Håper det ikke blir noe mer heller og at nurket snart kommer :)

Skrevet

for å si det sånn, jeg lå på meg 28 kg forrige gang! masse vann i kroppen. Jeg er 60 kg til vanlig og 1.60 høy ca.. men de 28 kg raaaaste av meg kjempe fort etter fødselen!:) så er ikke krise, ikke heng deg så opp i vekten din..

Skrevet

Jeg er 33 uker idag og har til nå lagt på meg 14 kg.

Har begynt å bli hoven og så smått begynt å få vann i kroppen.

Med de to andre gikk jeg opp 30 kg med den første og 23 med den andre.

Så regner med at jeg legger på meg noen kilo til før snuppa kommer :)

Skrevet

er snart i min 35 sv.uke. har lagt på meg ca 10 kg

håper jeg ikke legger på meg alt for mye de siste ukene.. men det går jo fort av igjen etterpå heldigvis :)

Skrevet

2dre svangerskap og har nå lagt på meg 4,5 kilo er 35 fulle uker idag..

Skrevet

Er 38+4 i dag og har lagt på meg 13,5kg.

Skrevet

Til nå i svangerskapet (36+2) har jeg gått opp i underkant av 6 kilo. Er normalvektig i utgangspunktet, og har ikke gjort noe for å unngå å gå opp i vekt. Har spist akkurat som vanlig, både mht vanlig mat og godterier. Ikke opplevd noen økning i appetitt eller fått dilla på spesielle ting.. En stund var jeg litt bekymret for at jeg ikke la på meg så mye, men legen min sa at dette med vektøkning i svangerskapet er så utrolig individuelt, og så lenge babyen og magen vokser som de skal er alt i skjønneste orden.

Skrevet

er i uke 40 og har gått opp 20 kg. Er vanligvis normalvektig og er ikke bekymret av dette. : )

Skrevet

Jeg er 35 + 5 og har lagt på meg 17,5 kg.... La på meg masse forige svangerskap også.... og spiser alt for mye søtsaker.... Er sjesken hele tiden 24/7..... og det gjør selvfølgelig sitt.... :-)

Skrevet

I uke 39, og gått ned 0,5kg. Har vært på UL i uke 32+34 (og i 36 ved bytte av sykehus/lege) for å se om ungen legger nok på seg, og det gjør hun visst. Hadde nok 8-10kg ekstra før, så så lenge lille jenta mi tar den næringen hun trenger, gjør det ingenting om det tærer på hva jeg hadde fra før! Har jo lagt om kostholdet litt for å gi henne en best mulig start, og drikker masse vann, så ikke plass til samme porsjoner som før heller.

Skrevet

12-15 kilo er ØNSKET og gjennomsnittlig vektoppgang.. alt i fra 0- 30 kilo er normalt :)

Jeg er uke 34 og har gått opp 13kg (2 gangs)

Førstemann gikk jeg opp 15kilo totalt.

Skrevet

Takk til alle som har svart meg :)

det er fint å få vite hvordan andre har det :)

Skrevet

Jeg er i uke 29 og har ikke lagt på meg noe enda, jeg var så dårlig i starten at jeg gikk ned 10 kg ca. Veier nå 2 kg mindre enn før jeg ble gravid. Sist gikk jeg opp 11 kg totalt.

Hvor mye man kan gå opp avhenger jo litt av vekten fra før av, jeg har litt ekstra og passer derfor veldig på sånn at jeg ikke blir sittende med en masse vekt etterpå, det er jo akkurat like vanskelig å styre seg når man ammer er min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...