Gå til innhold

bare griner, trenger råd!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått sinnsykt bekkenløsning vondt å klarer nesten ingenting. Er hjemme med lillegutt på 19mnd og samboeren kommer ikke hjem før til tirsdagen....

Jeg trenger tips, råd ja, hjelp!! for hva som kan gjøre hverdagen min enklere!!!!

Takk for hjelpen :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står et fint innlegg i det siste gravid-bladet om bekkenløsning. Om en som gikk til osteopat (tror jeg det var).

Skrevet

Jeg har prøvd litt forskjellig: Manuellterapeut, naprapat og trening i varmebasseng med fysioterapeut med bare litt virkning for min del. Nå har jeg begynt hos kiropraktor og det virker veldig lovende - vært til 4 behandlinger. På første behandling kunne jeg nesten ikke gå, nå kan jeg i alle fall røre meg og har ikke noe så vondt! :)

Dette funker for meg, i tillegg til kiroen: Ispose på korsryggen (ikke legg det på bekkenet der det gjør vondt sa kiropraktoren - det vil virke mot sin hensikt) i 15 minutter, gjerne to ganger daglig.

Og ellers selvsagt være så mye i ro som mulig og løfte så lite som mulig. Og det er jo kjempelett med en gutt på 19 mnd, jeg vet, jeg har en på 21 mnd... ;) Jeg har fått forbud mot å gå noe særlig (kjipt..) og skal for alt i verden ikke vaske eller støvsuge. Vi har derfor kjøpt oss robotstøvsuger og vaskerobot, funker!! :)

Lykke til, føler med deg!!

Skrevet

Da skal jeg kjøpe det :D

ja kanskje jeg skal prøve kiropraktor, skal prøve akupuntur til mandagen. det blir spennende :D

Takk for gode råd!!

Skrevet

Manuellterapeut og trening i varmebasseng er forresten gratis hvir du får henvisning fra lege hvor det står "med gangvansker", så det kan jo evt også være verdt et forsøk. Jeg har hørt andre som har blitt hjulpet av det - det er tydelig at det kan arte seg litt ulikt for folk.

En annen ting som hjelper meg forresten (mener ikke å dynge deg ned her, men har liksom akkurat fått mye info og hjelp selv..;) er et sånn bekkenbelte. Spør jordmor hvor du får kjøpt det i nærheten av deg. :) Det "holder bekkenet sammen", jeg bruker det når jeg er som mest sliten.

Skrevet

Jeg har også vært hos kiropraktor pga smerter i bekkenet. Han konstaterte låsning... 3 behandlinger nå, og jeg har det mye bedre :o)

Skrevet

Manuell terapi hva er det???

Ja jeg går på bassengtrening, hjelper den dagen og dagen etter men ikke så mye lengre :( desverre!!!

Skrevet

Du kan sikkert finne mer om manuellterapi på nettet. Han jeg gikk hos knakk opp litt, tøyde endel og satt opp et treningsprogram (styrketrening). Han så også på hvordan jeg gikk og om jeg hadde skjevheter etc. For min del hjelper kiro MYE bedre, men kanskje det kommer litt an på hvem man havner hos også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...