Gå til innhold

Fordeleer og ulemper med desemberbaby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. du kan jo være så heldig å treffe de rette dagene da.. sånn som jeg gjorde..

snuppa er født på selveste julaften..

Skrevet

Ulemper:

Upraktisk med påkledning av vintertøy på en bitteliten kropp

Kan ende opp med bursdag midt i jula (min er født 30. des.)

Alltid minst i klassen.

Må starte på skolen når de er bare 5 1/2

De to store gave-dagene på samme tid, altså må de vente et helt år mellom hver gang det feires noe med gaver.

Kjipt å gå høygravid på holka, og det er fare for skikkelig drittvær og skumle kjøreforhold når man skal inn på føden.

Fordeler:

Du får hele mamma-permen på vår og sommeren, så herlig å kose seg i finværet med en tass som begynner å utforske verden.

Utover det er det akkurat like herlig å være mamma til et desember barn som til et juli-barn (f.eks).

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

hvis barnet begynner i barnehage det året det fyller 1år så er jo barnet da bare 8 mnd når det begynner..altfor tidlig synes jeg...ellers ser jeg ikke noe annet negativt utenom at barnet blir minst i klassen da...

det med vær og vinter har ingen betydning synes jeg, her på vestlandet er det ikke særlig kaldt i desember..jeg for min del kunne aldri fått barn midt på sommeren, hadde taklet varmen dårligere enn kulden for å si det slik.......

Skrevet

Ingen fordeler.

Ulemper:

Minst i klassen.

Bursdag og jul samme mnd.

Alle er på julebord når du vil ha bdag selskap.

Skrevet

Det er ingen ulemper, og ungen begynner jo ikke barnehage noe tidligere av den grunn, det er skolen den begynner på tidligere.

Skrevet

Ulemper:

Høygravid på vinteren (slitsomt med snø og is + mye dyrere med klær)

Høygravid i JULERUSHET

Babyen må ha på masse klær, vanskelig på en så liten kropp

Barnet blir minst i klassen

Jul og bursdag faller i samme mnd

Ofte for kaldt eller for tungt til å trille tur

Lettere for den lille å bli syk

Helt ærlig så ser jeg ingen fordeler ved å få barn på vinteren, eneste må være at man har bedre tid til å komme i form til bikinisesongen og kanskje at babyen får mer ut av sommeren.

Jeg har en vinterbaby og en sommerbaby og det er noe helt annet å få baby når det er fint væ ute. Blir det flere barn her i gården så skal vi prøve å time det til å bli vår/sommer baby.

Skrevet

Ulemper er først og fremst at bursdagen faller på en rød dag og ikke minst at barnet alltid er yngst i klasse. Tror jenter takler det bedre enn gutter.

Fordeler er at barnet får god plass i baggen og varm ull er perfekt å tulle en baby inn i. En får våren og sommeren som frisk og opplagt mor med barn som er mer i rutine, og at små ofte liker å sove ute. Første mnd er jo en ofte mer hjemme og når får en nyte våren til det fulle.

Skrevet

Fordel for mor; høygravid når det ikke er så varmt. Seinsommer er desidert værst, april og mai er de beste fødemnd.

Ulempe; litt tidlig skolestart, men det går stort sett greit. Vi har jo relativt sett sein skolestart i Norge. Kort avstand mellom bursdag og jul, og tilsvarende lang tid til neste feiring

Skrevet

Jeg kan ikke se så mange ulemper jeg. Et barn er jo herlig uansett når det kommer :-)

Skrevet

Jeg har desemberbaby.

Fordel:

Mannen fikk laaaang juleferie, var hjemme nesten en måned etter fødsel, meget praktisk og greit siden vi hadde et større barn som også trengte oppmerksomhet

Babyen var sånn passe stor til vår og sommer

Pappaperm om sommeren

Ulemper:

Bursdag rett oppi jula, han har dessverre blitt litt glemt av og til =(

Yngst i klassen (når den tid kommer)

Barnehage - for liten til høstopptaket, vanskelig å få plass midt i skoleåret og havner sist på lista (man søker når man har fått personnr og havner dermed sist av alle i samme årskull)

Upraktisk med nyfødt om vinteren, mye klær og mange innedager

Hm, kommer ikke på noe mer...

Min eldste er født om våren (slutten av mars) og jeg synes det er en "bedre" tid å få baby på. Men de barna, de kommer når de kommer...;-)

Skrevet

Har en desember-04 gutt og har ikke hatt noe problemer med det frem til nå, men må si at jeg gruer meg litt til han skal begynne på skolen neste år...

Skrevet

Har folk veldig lett for å bli gravid, hadde jeg nok ville fått barn på vår, sommer, eller tildig høst. Nettopp på grunn av de nevne årsakene over her.

Men et desemberbarn er like velkomment her i hus. Det viktigste er at ungen er frisk å rask:)

Skrevet

Fordel: alle de kule har bursdag da *kremt*

Ulempe: alle glemmer barnets bursdag... hverfall om det er tett oppi jula.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...