baby ventes 11 mars :) Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 er det for å modne eller hva er det egentlig???
baby ventes 11 mars :) Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 21. februar 2009 hmmmmmmmmm????????????eller noe annet????????
mn73 Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Damen på Helsekosten sa det var for å blø mindre i etterkant, at livmoren trakk seg bedre sammen etter fødsel og at fødselen gikk greiere... Men om det hjelper ift modning aner jeg ikke... Det er visstnok anbefalt av ymse jormødre å spise dette, så jeg tenkte at jaja..skader sikkert ikke.. .
Maria1979 Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 legen min og jordmoren min ga vel strengt tatt uttrykk for at det"bare var tull" når jeg spurte....så følte meg vel litt dum,men jeg har nå i hvertfall"arvet"restekapslene til 2 av mine venninner som nylig har født og ikke rakk å bruke opp.Begge fødte minimum 1 uke før termin,og det har alle de andre jeg har hørt om gjort også.Det skal hovedsaklig gå på modning av livmorområdet(akkurat hva det skal hjelpe for vet jeg ikke)men begge disse venninnene mine hadde null komplikasjoner i ettertid. Jeg tenkte i hvertfall å gi kapslene en sjanse,men er litt usikker på når man skal starte.Tror de startet 1 mnd-3 uker før termin.Man skal jo ta mange pr.dag også....store er de og!! Usikker på om denne jordnøttoljen skal kjøpes inn i tilegg.Da burde jeg vel begynne snart.Er i uke 36.
Marias26 Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 Såvidt jer har forstått, så hjelper de til med modningen, styrker livmoren og hjelper i tillegg livmoren til å trekke seg raskere sammen etter fødselen. Man skal vel ikke starte på dem før uke 35, sånn i tilfelle. Jordnøttolje er mot revning under fødselen, og det skal man vel begynne med 4-6 uker før terminen? Ikke helt sikker der. Men da skal man visst smøre i tillegg til å tøye litt. Har begynt på begge deler, sånn i tilfelle noe av det funker. Det skader i alle fall ikke å prøve, tenker nå jeg.
Mortil3nydeligejenter Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 Kapslene/te kan man begynne med 3 mnd før termin. Jeg har nå spist de i ca 2 1/2 mnd og har 3 uker igjen til termin. Forrige svangerskap merket jeg godt at livmoren trakk seg fortere sammen. Kan ikke si jeg fikk mindre blødning, og fødselen tok laaang tid. Tar de fordi jeg har tro på at de trekker livmoren sammen raskere etter fødsel.
Trollunn Skrevet 21. februar 2009 #7 Skrevet 21. februar 2009 Har vært brukt av fruktbare kvinner i alle tider Skader i alle fall ikke å prøve:)
ChaNu Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Både jordmor og legen sa ved min forrige graviditet at de ikke hadde sett så langt at det faktisk hjalp noen.. De nevnte forresten også at de som startet med slikt måtte dobbeltsjekke med legen sin at det ikke kunne ha innvirkning på andre medisiner de gikk.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Jeg tror på denne skikkelige og saklige beskrivelsen av "middelet". http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm Skulle det ikke funke, så skader det iallefall ikke... godt er det også..
Storebror & Lillesøster Skrevet 23. februar 2009 #10 Skrevet 23. februar 2009 jeg tok disse sist både kapslene og teen,drakk mest av teen og siden jeg tog begge deler tok jeg bare 2 kapsler til dagen,fødte 2 uker før termin,kjempefin fødsel,kunne nesten ikke tro det var over,hadde trodd det skulle være myyyye vondere,så prøver meg på disse denne gangen også,vet jo ikke om de hadde noen innvirkning da,men håper det. Begynte i uke 35 sist for det stod på teen at man ikke skulle begynne før,så er litt usikker denne gangen om jeg tør ta kapslene 3 mnd før(noen sieer 3 mnd før og noen 1 mnd før),får spørre på helsekost,hva gjør dere,er redd for og føde alt for tidlig..
Clementine Skrevet 23. februar 2009 #11 Skrevet 23. februar 2009 Jeg var kjempeflink til å ta disse kapslene sist gang, men merket lite virkning. Måtte settes igang etter 15 dager over termindato. Lang fødsel, og etterpå trakk ikke livmoren seg sammen slik den skulle, så mens jeg sov første natta etterpå blødde jeg over en liter blod inni magen. Nå har jeg tre uker igjen til termindato og tar dem, men så det var bare noen få igjen i boksen, og tror ikke jeg gidder å kjøpe ny boks i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå