Gå til innhold

Komplimenter er koselige å få:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg en sambo som nok er over gjennomsnittet flink til å si hyggelige ting til andre. Meg inkludert. Han sier stadig at jeg er fin, pen på håret, har vakre øyne, er flink osv. Han er den som legger merke til når andre har klippet seg eller utstråler noe spesielt:-) Og sier det til dem. Til manges overraskelse....for det er et velkjent fenomen at ikke alle er så godt vant med komplimenter. Det går fint an å lære seg å ta i mot, men må ofte rett og slett øves litt på.

Jeg har lært meg å si tusen takk når jeg får komplimenter, og jeg har lært barna mine å si det samme. Hvorfor svare at den nye fine jakka "bare er noe billige greier man kjøpte på salg?" når man kan nøye seg med et tusen takk:-)

Igår fikk jeg kompliment på jobben. Ei som feiret bursdag, 11 år yngre enn meg og som fleipet om alderen. At hun var i ferd med å bli gammel... Da sa jeg til en mannlig kollega at jaja, hva skal vi si det XX?

Hvorpå han svarte; Du Klatten, du holder deg så godt at du har intet å frykte. Du ser ikke en dag eldre ut enn det de gjør og pekte bort på de yngre:-) Tusen takk svarte jeg da, og trodde han fleipet. Og så sier han; Og jeg mener det oppriktig! Du holder deg godt!

Vokste et par centimeter jeg, så nå er jeg ca 180 høy;-D

Ja, det er et skryteinnlegg og jeg er stolt av det:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, du må ikke vokse mer nå...... da rekker jeg ikke opp når jeg vil ha en klem:-)

Ja, du sier noe. Jeg måtte bli sammen med min Kjære jeg, før jeg lærte meg å ta et kompliment. Og nå tror jeg at jeg er nokså flink....:-)

Han er som din, også flink til å gi komplimenter, noe ikke alle kan ta for det det er:-)

Jeg synes du skal være både stolt og glad for å høre at du holder deg godt. Og du gjør jo det da...... så det er ikke noe de sier for å være hyggelig:-)

Egentlig synes jeg vi holder oss godt hele gjengen, for når du leser rundt her om modne mammaer, så høres det jo ut som om vi står med en fot i grava og en fot i steinalderen:-DD

Jeg tror mange inne på skravle hadde blitt overrasket over hvor mye guts det er i en mamma som er 40 pluss/minus.

Skrevet

Sant nok msb! Vi er spreke og vi har humor og da blir man ung og vital!

Om vi hadde vært sure, sinte og bitre på livet, eller latt alvoret være mer fremtredende enn latteren, da kunne vi pakket sammen tror jeg.

Jeg kan si med hånda på hjertet at nettopp energien, humoren og livsgleden til dere her inne gjør denne siden til et hyggelig sted å være. Et sted hvor man kan lufte ut og hyle av latter, eller dele alvoret når man trenger det. Med levende, lekne og energiske, flotte jenter!

Hipp hurra for det:-))

Skrevet

Ja, jeg tror nok mye tungsinn fører til tidligere aldring.

Har man smilerynker skal man være glad, jo mer, jo bedere egentlig.

Man har aldri noen garanti for hvor lenge vi skal være her på jorden, så da kan man i det minste ha det gøy mens man er her:-DD

Skrevet

Ja, det er viktig å kunne ta i mot komplimenter med et takk og et smil!

Så hyggelig av kollegaen din, da å si sånne pene ting! c",)

Når det gjelder mammaer med guts i, så vil jeg si at det kanskje rett og slett kommer med alderen - det var ihvertfall INGEN andre mammaer på den skidiskoen igår kveld - kun undertegnede(og så et par pappaer, da - og det skal de ha: de er oftere flinke til å være med på sånne aktiviteter enn mammaer?)

Skrevet

Ja hyggelig kollega:-)

Det er jo litt kjipt at det kun er en mamma som stiller på skidisko!!

Og det er alltid de samme som stiller igjen og igjen og igjen......år etter år.

Nå har jeg to store og helt fra barnehagestadiet til eldste så har det vært de samme av oss som har vært med hele veien og bidratt. Merkelige greier.......for alle har vi jo i utgangspunktet nok å fylle fritiden med, men setter vi først barn til verden, så får vi jammen følge dem opp også!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...