Gå til innhold

var det magnesium man tar mot strekk i legga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har til tider så grusomme sene strekker i leggene,gjør så vooondt!!!! har prøvd alt,bananer og alle kjerringråd jeg har kommet over!! så nå må jeg prøve noe nytt! men bør man høre med lege eller jordmor før man tar sånne magnesiumpiller? kan de gjøre noe skade av noe slag? eller kan man bare trygt spise de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Det stemmer. Sist eg var hos jordmor så anbefalte ho magnesium mot kramper. Men ho ville berre anbefale dei som man kjøper på apoteket, ikkje på helsekostbutikkar.

Skrevet

Fikk beskjed om kalsium jeg , og det funker i allefall til nå.

Har ikke vært veldig plaget, men noen netter innimellom ble det og dermed var det bedre å be legen om råd før det ble ille. Har ikke hatt etter jeg begynte med tablettene.

mvh

Skrevet

hva er forskjellen på de på apoteket og helsekost? min mor skulle kkjøpe for meg og komme hit med,for beinet er så vondt så jeg orker ikke kjøre bil,hehe,og hun kjøper nok på helsekost..skal jeg ikke ta de da?

Skrevet

Jeg har stor effekt av magnesium-tabletter. Men de bør helst tas rett før leggetid, jeg har de ved senga. Glemte å ta i natt, og da var krampa tilbake...

Men mine er kjøpt på helsekost, og jeg spurte hva jeg kunne bruke når jeg er gravid. Har ikke hørt noe om at det er bedre å bruke de fra apoteket...

Skrevet

tusen takk for svar=) spurte på helsekosten og hun fant de slagene som gravide tar,så da fortsetter jeg og ta de med god samvittighet=) og håper de er like effektive på meg=)tar du en eller to stk?

Skrevet

Jeg tar to stykker jeg. Hun i helsekosten sa at giftgrensa for magnesium er på 3000 mg (eller var det g?) i døgnet, og såå stor dose er det ikke i to tabletter.

Skrevet

okei,en tablett inneholder 200 mg,så da er man hvertfall safe uansett om man tar to=) takk for hjelpen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...