togutter Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Jeg lurer så på hvordan dere gjør det med jobbing før fødsel og permisjon? Hva er våre rettigheter?! Skal å snakke med nav en dag.. men de er jo åpen bare når jeg jobber, så det er så vanskelig å komme seg dit...
prinsessemum Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Om du har jobbet 6 av de siste 10 mnd, har du mange av de samme rettighetene som en med fast ansettelse. Om du ikke får forlenget vikariatet, er det Nav som utbetaler foreldrepengene. Da er det også Nav som utbetaler feriepengene. Forskjellen her er at NAV bare utbetaler feriepenger for deler av permisjonstiden ( tror det er for de 12 eller 15 første ukene). Så vil helt klart lønne seg å få forlenget vikariatet, da arbeidsgiver betaler feriepenger for hele permisjonen...
Jolina<3 Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Er i Samme situasjon, har jobbet som vikar på samme sted i over 1,5år, og ikke så lenge etter at de sa jeg muligens fikk fast, så er bedriften på nippe til å gå konkurs og de må gi meg avskjed i stede for fast:( Ille trist.. men siden jeg har jobbet så lenge har jeg vel også krav på foreldrepenger??
Gjest Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Det er bare de siste ti månedene før fødsel som teller, men du trenger bare å ha hatt inntekt i 6 av de. Heldigvis teller dagpenger ved abeidsledighet og sykepenger også som inntekt..Jeg er også vikar. Startet den måneden jeg ble gravid og skulle egentlig være der i ett år. Gruer meg til å slippe den bomba, ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå