Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Har en på 14 mnd som IKKE vet hva det vil si å sove om natten. Han har sovet maks 4 t sammenhengende om natten siden han ble født. Nærmer meg veggen med stormskritt... Faren flyttet ut rett etter jul, men det var ikke noe hjelp før han flyttet ut. Tok han aldri om natten. Har en til som trenger oppmerksomhet og.. I natt våknet han 23, 01, 03, 03.30 og har vært våken siden. Er kjempe grinete nå Men sove det skal han ikke. Jeg har prøvd alt bortsett fra sovemedisin da legen mener det ikke er nødvendig og at han sover mer etterhvert. Jeg legger han mellom sju og halv åtte om kvelden. Han har en lur midt på dagen som varierer alt fra 45 min til 2 t.. Kan ikke legge han senere da han er nesten i koma når han blir lagt. Har prøvd kamille te i grøten, mild ferber, madrass på rommet, gi vann (gir ikke melk da han ble nattavvendt når han var 10 mnd) ta han opp, ikke ta han opp, ta han inn i min seng, stå å synge til han, stryke you name it og jeg har prøvd det og sikkert ) I dag skal jeg i 30 års dag, men kjenner jeg heller vil sove når jeg har fri enn å gå der. Selv om jeg trenger å sosialiseres litt.. Skulle ønske han kunne fortelle meg hvorfor han ikke vil sove mer om natten for dette orker jeg snart ikke mer... Tålmodigheten er på bånn og jeg blir fort sur og grinete... Nei jeg har ingen som ellers kan stille opp å hjelpe. Faren er sm nå, men er ikke syk syk. Men han kan dessverre ikke hjelpe til å ha han på overnatting, for jeg må jo skjønne at han trenger å sove?????? Han gjør ikke en drit om dagene.... Og legger jeg meg om dagen når han skal sove i vognen kan du banne på at da er det kun en liten lur... Argh...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Sånn var min også (samme alder som din). Helt til jeg fant ut at hun rett og slett var sulten. Barn er forskjellige der. Jeg trosset "regelen" om null melk på natten, og fulgte min bestemors istedet: En flaske varm melk når hun våknet første gang. Etter det sover hun natta gjennom, og vi har fått et nytt liv.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Takk for at du svarte Han burde jo egentlig ikke være sulten, han spiser bra på dagen. Veier 12600 og var 86cm når han var 13 mnd.. får prøve det i natt, skal si til de han skal sove hos at han kan få en flaske med litt varm melk når han våkner.. Men gir dere melk hver natt nå??
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Etterhvert begynte hun å drøye våkingen til kl 05. Da gir vi en flaske og sover til 07. Ifølge bestemoren min venner de seg naturlig av med flasken rundt toårsalderen.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 PS: Jeg trodde heller ikke min kunne være sulten. Spiste godt på dagen. Tok dette opp med helsesøster, som sa at for noen barn er det rett og slett for lenge med tolv timer uten mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå