Gå til innhold

Dere som ikke tåler hormonell prev.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akkurat nå, INGENTING..:(

venter på time til lege, skal sette inn kobberspiral!

Skrevet

Har du planer om å bruke kondom permanent? Eller er det bare til du finner en annen løsning?

HI

Skrevet

kobberspiral.

Skrevet

Tror det blir kondom temmelig lenge iallefall. Orker ikke kobberspiral heller...

Skrevet

Ja, dette lurer jeg også på ... er gravid nå, men hva i all verden skal jeg buke etterp?

Har brukt p-sprøyte, og den tålte jeg ikke. Så satte jeg inn hormonspiral, og den tålte jeg iallefall ikke! Så ble det p-piller, men det funka ikke så bra så....

Tydelig at kroppen min ikke er skapt for disse..

Skrevet

Pessar? Virkelig?

Har du brukt det lenge? Krever det ikke litt planlegging, er ikke helt det samme som å træ på en kondom liksom?! Smøre inn med sæddrepende og få plassert det riktig inn, etc.....

Ikke er det sånn kjempesikkert heller!

Skrevet

Brukt det fem-seks år, å det er ikke vanskelig, setter det inn opptil en time før (eller underveis, da) å det er mindre pes enn å dra på dong midt i. Har ikke hatt noen uhell, å selvsagt ikke bivirkninger.

Skrevet

Trodde ikke det fantes lenger jeg, skikkelig sånn "gammel-dame"-feeling, hehe!

Skrevet

Vi bruker kondom.. ikke ideelt, men bedre enn ingenting.. Det som er litt farlig med den er at vi har en tendens til å vente litt med å ta den på når vi blir revet med, er jo ikke så lurt.. dessuten har vi av og til hatt sex uten beskyttelse rett etter/før jeg skal ha mensen da sjansen er liten for å bli gravid da..men det er jo ikke så lurt å ta slike sjanser hvis en virkelig ikke vil bli gravid, for en vet jo aldri.. har blitt angrepiller et par ganger.

Tåler hverken p-piller, minipiller, p-sprøyte..Har prøvd 4 sorter p-piller, 2 sorter minipiller.. tar ikke sjansen på å sette inn hormonspiral da jeg er VELDIG overfølsom for hormoner. Kobberspiral vil jeg ikke ha da jeg blør ganske mye under mensen fra før.

Føler kondom er det eneste alternativet vårt:/

Skrevet

Knapt noen fastleger har tilpassingsutstyr til pessar, og får man mast seg til en time på gynekologisk, må man bestille pessar og krem fra utlandet, da apoteker har sluttet å føre de så godt som over hele landet.

Jeg skal mase meg til en tilpassing, så snart jeg har fått barnet. Jeg tåler mnemlig ingenting. Ei heller kobberspiral, og med uregelmessige sykluser er ikke Pearly/Ladycomps noe for meg.

Fastlegen min så rart på meg da jeg ba han om pessar. INGEN hadde noensinne bedt han om det i løpet av hans 15 år lange karriere som lege. Han ringte og styrte for å få til noe, men det gikk ikke.

Pessar bel skvist ut når p-pillen kom, i motsetning til hva som har skjedd i USA, hvor pessar fremdeles er gangbar mynt. ;)

Har du regelmessig syklus, kan jeg anbefale Pearly/Ladycomp. Kjøp brukt, så sparer du penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...