Kosel Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Satte inn en hormonspiral i januar i fjor.De tre første mnd var et mareritt med blødninger litt til å fra hele tiden...men det var som forventet så greit nok.. Deretter stabiliserte det seg og mens har kommet på datoen hver mnd derretter, vært suuuuper stabilt. Har lagt på meg endel etter at jeg satt den inn og visstnok vært mer humørsyk for det pleier jeg visst ikke være... Nå i de siste mnd har jeg følt meg i ulage igjen... Først kom ikke mens som den pleier... løp på apoteket å kjøpte grav.test når jeg var en uke over tiden. den var negativ. Så har jeg hatt noen helt sinnsyke magesmerter. litt sånn kramper, kjennes litt ut som etterrier og samtidig kommet noen blødninger, og de siste fem ukene har det kommet mindre blødninger i ny og ne, holder det gående en tre fire dager, gir seg en ukes tid og kommer tilbake igjen... Har bestilt legetime fordi jeg egentlig ønsket ta den ut fordi den tydelig henger sammen med vektøkning og endel hudproblemer jeg aldri har hatt før, men det er så syyykt lang ventetid hos fastlegen. Prøvde å få en hastetime pga magekrampene og småblødningene,men det var tydligvis ikke mulig... Er det vanlig at sånt forekommer?? (Altså blødningene og krampene, ikke at jeg ikke får legetime.... hehe)
Miss Misantrop Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Har ingen erfaring men SELVFØLGELIG skal du ha legetime asap. Vet du hva!!
Kosel Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2009 Ja, når det kom tilbake igjen i dag, bestemte jeg meg for at på mandag skal jeg krangle meg til den legetimen om det så tar meg halve dagen... o
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Ja, du bør nok ta den ut, siden det er over 1 år siden du satte den inn. Etter de første 6 månedene skal en liksom ha vent seg til den, og ikke ha så mange andre plager enn huden og kanskje vektøkning og nedsatt libido. Hudplager er dessverre en vanlig plage med H.S. Jeg mistet mensen nesten helt med H.S. etter ca 1 år. Men det første 1/2-året var et mareritt med vann i kroppen, og blødninger i hytt og pine. Jeg har hatt H.S i ca 4 år nå, og har hatt to endags blødninger det siste året:) Det er det eneste jeg merker til den. Og så er sex-lysten nedsatt, men det gjør ingenting, for jeg er singel;)
Kosel Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2009 takk for svar forresten! Ja, jeg hadde bestemt meg i utgangspunktet for at jeg hvertfall skulle gi den et år i fht til dette med uregelmessig mens osv, men det stabiliserte seg jo veldig kjapt. Visste jo også om muligheten for hudplager, men siden jeg ALDRI har hatt kviser utover en og annen i løpet av året så tenkte jeg at det kan jo ikke bli sååååå ille, men jammen å det har blitt. Så med vektøkningen, hudproblemene og humørsvigningene har jeg virkelig mistet endel selvtillitt på det... og i tilegg nå da disse magekrampene og blødningene... den skal ut det er helt sikkert - åsså satser vi på at det ikke er noe annet som er grunnen til krampene og blødningene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå