MissAntrop Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Funker egentlig det? Kan man ha utslag på den rundt IKM og da anta at man er gravid?? Jeg vet EL test og graviditetstest måler to forskjellige hormoner, samtig så ser jeg at det er noen som bruker det. Noen med erfaring som kan si litt om dette?
maipiken Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 en el test blir positiv når man er gravid, ja.
maipiken Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 men problemet er jo at en kan jo ikke være sikker på at man er gravid da, det kan jo være at el er forsinket, så de fleste vil vel kanskje likevel ta en graviditetstest rett etterpå men hvis du er helt sikker på når du har el, så er det greit..
MissAntrop Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2009 Og det gjelder de samme reglene som ved EL-testing; teststreken skal være mer tydelig enn kontrollstreken?
Musemor med tre søte små Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Graviditetshormonet og eggløsningshormonet er meget like (tror de er speilvendte av hverandre) EL-testen "sjekker" ikke hele hormonet, men reagerer på den delen som er lik, og du vil derfor også få utslag dersom du er gravid. En G-test "sjekker" på hele HCG-hormonet og slår derfor ut bare ved en graviditet. EL-testen kan derfor brukes som en indikasjon på en graviditet, sier indikasjon da man bør også sjekke med en G-test for å forsikre seg om at det ikke bare er en forsinket eggløsning. Det er iallefall det jeg har hørt. Jeg fikk positivt utslag på EL-testen når jeg var gravid sist
MissAntrop Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2009 Hvordan var streken på EL testen da? Tydeligere enn kontrollstreken?
Musemor med tre søte små Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 Samme som ved eggløsning, like sterk eller sterkere enn kontroll streken før den kan kalles positiv. Var vel nesten like sterk når jeg fikk skygge strek på G-testen, og ble sterkere og sterkere etter som dagene gikk.
MissAntrop Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2009 Ok, tusen takk for svar. Jeg fikk en tydelig strek, men absolutt ikke like sterk som kontrollstreken, så da er den nok ugyldig.
Musemor med tre søte små Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 Eller at det er litt tidlig for å teste ;-) Lykke til.....
MissAntrop Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2009 Godt mulig Har ikke ikm før på tirsdag/onsdag, men var så nysgjerrig
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 21. februar 2009 #12 Skrevet 21. februar 2009 jeg hadde ingen graviditetstest da jeg plutselig oppdaget at jeg var kommet itl ikm uten å ha fått mensen. tok 4 el-tester like greit å bruke de opp når jeg forhåpentligvis ikke får bruk for de igjen alle var positive. sterkere eller like sterk som kontrollstreken. jeg visste at jeg hadde hatt EL, og det var et par uker siden.. og har ikke hatt falske el-tester tidligere!. ta en g-test
Snuppisa Skrevet 21. februar 2009 #13 Skrevet 21. februar 2009 Jeg fikk to nesten like sterke streker da jeg prøvde med en EL-test forrige PP. Jeg ble så glad, og trodde dette var en sterk indikasjon på at jeg var gravid. Ble derfor veldig skuffet da mensen kom dagen etter. Jeg kommer derfor ikke til å prøve med en EL-test flere ganger, skaper bare forhåpninger, og kjedelig når det ikke stemmer. Men det kan jo være det stemmer for deg da:-)
Lotta2010x2012 Skrevet 21. februar 2009 #14 Skrevet 21. februar 2009 Snuppisa: Det kan jo hende du hadde en kjemisk graviditet, men at det ikke ble noe av alikevel, da kommer mensen som regel som vanlig:) har jeg hørt da..
Bare blåbær Skrevet 21. februar 2009 #15 Skrevet 21. februar 2009 Jeg er gravid, og etter at jeg tok en graviditetstest som var pos, 2 dager etter ikm, tok jeg en el test. CB digital. den var positiv. Ville bare sjekke om den ble positiv også siden jeg hadde igjen noen staver.. og siden så mange hadde snakket om det her inne... Jeg turde ikke å ta en sånn før ikm da, for jeg var så redd for å bli skuffet. Derfor tok jeg heller ikke grav test før 2 dager etter ikm, selv om jeg følte meg gravid.. men jeg hadde aldri turd å stole på en el test...
MissAntrop Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #17 Skrevet 21. februar 2009 Jeg testet nå 4-5 dager før ikm. Neg graviditetstest, svak strek på EL test, og null symptomer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå