Gå til innhold

Politiutdanning og små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her inne som planlegger og prøve seg på politihøgskolen iløpet av 2009? Jeg leverte søknad idag, og fødte en sønn i november 08.

Dette er min drøm, så nå er det hardtrening pågang:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si du er tøff som tenker på å starte der med en så liten unge, men om du klarer opptakskravene vil du få studere ett sted med hyggelige medelever og annsatte.

Lykke til.

Skrevet

Nå skal det nok mye til for at jeg kommer meg inn på første forsøk..

Men det er slik jeg fungerer best, må ha tidspress på meg, da presterer jeg best...her er tidspresset og komme i form før opptaket..dvs kondisen da det andre er "på plass".

Så det er ikke viljen det står på nei:)

Skrevet

Nei på spørsmålet ditt, men det er vel ikke verre dette enn andre høgskoleutdanninger og små barn hjemme? Lykke til.

Skrevet

Med de jeg har pratet med er nok noe verre enn de fleste høgskoleutdanninger, pga MYE innleveringer,tester , prøver etc etc...

Men dette er som sagt kun blitt nevnt, ikke vet jeg om det stemmer..

Kan ikke vente til det er en ny dag i morgen..har meldt meg inn i en bokseklubb , så her er det action pågang:P

Skrevet

Det er nok noe annet enn mange andre høgskoler på grunn av mange praktiske oppgaver som skal læres og mye fysisk. Det er ett år på skolen, så ett år praksis for så siste året igjen på skolen.

Skrevet

I tillegg bør du være klar over at når praksisåret er så er de ikke fullt så fleksible i forhold til hvor du skal avvikle praksisen din! Kjenner en jente som fikk praksis i Vest Finnmark politidistrikt mens mannen og begge barna bodde på Østlandet, og de ville ikke flytte så mammaen var mer eller mindre borte i nesten 1 år fra barna.

De så hverandre 1 gang i måneden, men er man innstilt på det så greier man nok og gjennomføre det også!!

Lykke til, håper du kommer inn, intervjuet de har for og komme inn er også knalltøft.

Skrevet

Så absolutt...akkurat det med praksisen og hvor man kan havne vil jeg ikke tenke på..MEN, ifølge flere på stasjonen her sier at de prøver og prioritere familier og de som har barn. Slik at de ikke havner så langt avgårde..

Foresten, lurer på en ting..har vært mye diskusjon ang gjennomsnittsregning..

1. Teller man med 2 karakterer i de fagene man har hatt eksamen i også??

2. Gjelder ALLE vgs-karaktere? Har også tatt eksamen i andre studieretninger som er på vgs-nivå, blandt annet idrettsfag+1 året helse og sosial+ambulansefag...

Hvordan i alle dager gjør man det da?På samme måte som ellers,karakterer+antall fag ?

Håper på svar i natten..hihi:)

Skrevet

en liten rettelse på meg selv: vis du har gått yrkesfag+påbygging og har flere karakterer i allmenfagene skal kun karakterer fra høyeste nivå telle, altså påbyggings karakterene..

Skrevet

Takker så mye for svar vildejenta!

Vel, det vil jo si at jeg har 3 stk vitnemål fra vgs, siden jeg hoppet på helse og sosil etter at jeg var ferdig med idrettsfag..

Hihi, da kan det jo hende at snittet ser litt bedre ut..forhåpentligvis:)

Skrevet

Så spennende da!

De fysiske opptaksprøvene klarer du helt sikkert om du trener målrettet. Kan være en fordel å trene en drel på de spesifike øvelsene så vet du hvordan du ligger ann. Og så er det en stor fordel mth. teknikk, kan tjene mye på god teknikk feks i benkpress og lengde.

Intervjuet er litt værre å forberede seg til synes jeg. Les aviser og følg med på nyheter ol. Jeg fikk også spm om organisering og etater i politiet. Så må du være bevisst på hvordan du framstår. Du har ca 20v min å overbevise dem. Ikke lett å vise hvem man er på så kort tid, spesielt ikke hvis man er nervøs (noe jeg var fsiden jeg hadde SÅ lyst å komme inn). Følte ikke jeg fikk vist hvem jeg var, så ble ike overrasket når jeg ikke kom inn.. Men ble selvsagt skuffet. Prøvde bare den ene gangen for 5 år siden. Når jeg tenkte meg om var det ikke drømmejobben min likevel, ettersom jeg ønsker meg en redusert stilling slik at jeg kan være mye sammen med barna så lenge de er små. Og heldigvis fant jeg en utdannelse som fristet minst like mye som politi, og er nå strålende fornøyd med valget. Men må innrømme at jeg kjenner et stikk av misunnelse når jeg ser en politiaspirant i praksis ja. Er litt fristet til å prøve meg igjen bare for å bevise for meg selv at jeg kan komme inn (selv om jeg ikke har noen planer om å faktisk gå der)

Når det kommer til katakterer bør ble det sagt at man bør ligge rundt en 4'er. Mener bestemt de bruker samme regler for poengberegning som samordna opptak.

Vil bare ønske deg lykke til. Stå på! Hold meg gjerne oppdatert på hvordan det går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...