Gå til innhold

*toppris*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei du smarte kvinne :P hehe neida, men du kommer med så mye fornuftig =)

Jeg lurer egentlig bare på om det er slik at etter man har sett hjertet banke så er ting mer sikkert enn før ? Altså har det større levesjangs nå enn før ? Jeg må jo innrømme at jeg fortsatt er nervøs, selv om skuldrene mine er godt gooodt senket i forhold til igår feks.

Jeg skal faktisk på en ny ultralyd om en uke, jeg spurte ikke en gang, men hun sa at hun ville at skuldrene mine skulle fortsette å være senket så derfor skrev hun meg opp. Jeg har slitt med sterk fødselsangst i forrige svangerskap, med planlagt keisersnitt og div. Så de tar ekstra godt vare på meg. Jeg spurte henne om hun satte meg opp av bekymring, nei sa hun - helt sikkert ikke ! Det er bare et tilbud til deg som er nervøs, også får pappaen være med også (han kunne ikke i dag da han er på forretningsreise).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heihei:) så hyggelig at du syns det! *varmer*

og grattulerer med god ul opplevelse:)

vel, dess lenger man er på vei dess mindre sjanser for at noe skjer... og ja, det sies at dersom man har sett hjertet banke og det er ingen indikatorer på at noe ikke er som det skal være så ser det lovende ut:) har større levesjans nå enn for en uke siden;) men, selvsagt, alt kan skje... folk mister i ukene etterpå også... til og med i 2.tri og 3.tri, slik er det desv bare noen ganger.. (ikke for å skremme!)

jeg er også nervøs, selv om de siste ul jeg har hatt har vist at alt er som det skal være, og jeg fant hjertelyden selv osv, men det blir vel egentlig bare slik når man har opplevd litt... skal selv på ny ul om 11, straks 10 dager:)

det om er viktig å huske på er at dersom man mister så er det som regel en grunn til det, en missdannelse etc som gjør at kroppen støter fosteret fra seg. Slik sett er det jo egentlig positivt at det skjer, barnet hadde da kanskje ikke kunne overlevd etter fødsel, hvem vet... forstå meg rett ang dette!

så bra at du får en ekstra time:) grattulerer:) slikt hjelper virkelig på, er ikke bra å gå og bekymre seg... og ikke minst at mannen kan få oppøeve det samme som deg, komme litt mer "inn i" sv.skapet..se og høre hjertet:) *sukk* helt nydelig:)

hvis du er veldig bekymret,. hva med å skaffe deg en doppler eller angelsound etc? Så når bekymringene tar overhånd kan du enkelt sjekke på egenhånd om det er der fortsatt... men er mange som ikke finner lyden før gjerne i uke 14, så ikke få angst om du ikke finner den før:)

det viktigste er å ta livet med ro, nyt det:) dess mer du slapper av og ikke bekymrer deg og stresser, dess bedre er det for den lille i magen:)

Skrevet

Hei igjen du og god dag hehe !

Tusen takk for det, det var rett og slett fantastisk. Altså jeg satt der og legen skulle se på skjermen først, så skulle jeg få se etterpå. Hun må ha sittet og sett i 15 sekunder, med rynket nese og et nokså alvorlig blikk. Jeg tenkte virkelig inni meg: "huff her har det virkelig gått galt!", men så myknet blikket hennes og hun sa: "Her ser jo ALT perfekt ut" med DET smilet. Det var bare så herlig, jeg begynte selvfølgelig å sippe..hehe !

Den legen kan jeg ikke få rost mer, altså hun tar meg alvorlig på alle måter og hun var oppriktig glad på mine vegner. Var en sånn assistent der også som ble såå glad, klappet meg på skulderen og ga meg en klem. Tror nok disse damene ser hva det kan gjøre med en kvinne som går rundt og ikke aner hvorvidt det er liv eller ei i magen. Slike leger vil Norge ha !

Jeg lar meg ikke skremme av det du sier, som du kanskje har fått med deg er jeg en av de som også vet at noen skyer er sorte :P men det er så klart ikke noe moro å tenke på, men realitieten er ei det alltid. Slik er livet gitt. Jeg forstår deg i allefall heeelt rett angående dette, så det skal du ikke tenke på !

Når du sier ingen indikatorer på at noe er feil, så vet jeg ikke om lavt hcg spiller inn eller ei, for det har jeg jo faktisk. Leser jo stadig at det kan være en indikator på en truende abort etc. Jeg håper bare at også den faren minsket litt og ble noe mer uvesentlig etter vi så hjertet ? Legen sa jeg stilte på lik linje med andre graviditeter hvor hjertet slo nå. Uansett hcg nivå. Vi skal ikke måle det mer nå heller.

Så jeg må jo innrømme at jeg gruer meg til neste ultralyd. Samtidig er jeg veldig glad at jeg denne gangen ikke skal gå alene. Alltid bedre å ha noen med seg. I tillegg blir gleden større om jeg kan være så heldig å dele den med min aller aller beste :) sambo !

Setter pris på svarene dine, og som du sier, med en dårlig start eller erfaring, er det klart at tankene går tilbake til de hendelsene og man blir redd. Oppi alt dette med å "skape et barn", er vi faktisk bare mennesker, veldig viktig å ikke glemme :)

Jeg tror du skal senke skuldrene totalt i allefall, det ser jo ut til å gå kjempebra !! Jeg har ingenting som tyderpå noe annet selv, annet enn dette #¤%¤&!#¤%!#¤!§"#&%¤/ hcg'et. Gud som jeg HATER ordet hcg !

Huff hehe, men det har virkelig ødelagt mye for meg hehe !

god laurdags klem hehe !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...