Gå til innhold

bekymrer meg for fødselen allerede:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, vet det er ingen grunn til det.... for med nr 1 gikk det veldig bra, 2,5h, ingen komplikasjoner, ingen klipping eller revning eller noe....

men leser mye inne på forumene at det går som regel fortere med nr 2..ojoj... hva hvis jeg ikke kommer meg på sykehuset, eller blir stuck i trafikken... uff... stod jo i evig kø med nr 1....

andre som bekymrer seg allerede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du, det kommer nok til å gå helt fint!

jeg brukte 30min mer på nr 2, enda han var bittebittebitteliten.

jeg liker ikke det å være gravid så veldig. men jeg gleder meg til fødselen!

litt skummelt at det er noe der i fremtiden vi ikke kan kontrollere, men jeg prøver å gå det i møte med et åpent sinn; både for at det skal bli en fin fødsel som jeg har hatt før, eller som at det skal bli kaos, hastesnitt el.

det som skjer det skjer. og bare jeg får holde min levende lille nyfødte etterpå... *sukk* så er det verdt det!

uansett; jeg har ei venninne som føder siinnsykt raskt. vi snakker 15minuttersfødsler fra første rie, altså..

hun må holde seg i nærheten av sykehuset i tiden før termin, og har papirer på at hun IKKE skal inn på noe venterom men rett inn på fødestua. snakk med jordmor, så får du nok noe sånt du også!

Skrevet

venterom????? er det vanlig???? hvorfor? mye spm her;) var ikke på det med nr 1... da sjekket de om vannet var gått, tok målinger på magen og rett inn på fødestuen...

Skrevet

jeg er også veldig bekymret. jeg opplevde min som grusom.

MEN så vet jeg ikke om dette var pga at jeg var så ung (16 år) eller om det var pga en litt travel slutt med sugekopp eller hva det heter. Min varte fra kl 01 på natten til kl 15 på dagen.

fikk pratet med en fødselslege for ei lita stund tilbake som mente at fødselen min ikke var så dramatisk som jeg tror selv, og det er jo greit å vite, men samtidig forvirrende. barnet mitt hadde også toppscore på poenger eller hva det enn var han bablet om. skjønte lite av den greia der men.....

likevell..går rundt og er livredd. og på morgenen når jeg våkner kan jeg være i godt humør. våkner med min herlige mann og min aktive femåring. så kommer jeg på at jeg skal føde og da blir jeg deppa et par timer før jeg tenker at dette skal gå bra osv osv..gråter når jeg ser fødsler på TV reklame for sykehuset osv, fordi jeg blir så redd.

er forbaska at det skal være sånn.

tror det eneste vi kan gjøre er å tenke at fødselen kommer om vi vil eller ikke før eller siden. at kvinner har gjort dette gjennom årtusen.

og som ei nevnte her..man får holde et lite fantastisk nurk etterpå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...