luisalusa Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 På søndag begynte jeg å blø, ikke så mye som mens, men definitivt mer enn bare spor av blod. Var da 5+2. Ringte jordmoren dagen etter som mente at jeg mest sannsynligvis hadde mistet babyen, men at jeg måtte vente ca. 3 uker med å ta en ny test for å være sikker. Det var en helt forferdelig beskjed å få!! Vente i hele 3. uker!! Før blødningen hadde jeg ingen symptomer, men for 3 dager siden begynte jeg å bli kvalm og har siden kastet opp hver morgen/formiddag. Da bestemte jeg meg for å ta saken i egne hender. Jeg jobber nemlig ved et sykehuslaboratorium. Fikk tatt prøver av meg selv og målte hcg til 35 000. Noen som har hatt lignende erfaringer?? Tror dere at hcg-nivået ville vært så høyt hvis jeg mistet for 5 dager siden? Og er det noen som har opplevd å bli kvalm etter en SA?? Håper det er noen der ute som kan svare meg, det er helt for j... å ikke vite om ens baby er dø eller ikke!
*toppris* Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 kom det klumper? hvis jeg hadde jobbet der hadde jeg tatt en ny måling i morgen.... har du misstet og det har komt ut da skal det ikke stige.... heller stå stille og etterhvert synke...
♥Axinija♥ Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Jeg har egentlig ikke noen peiling på hcg, annet enn ting som har blitt sagt her inne på forumet...men jeg synes du hadde et veldig høyt hcg nivå!! Tror du burde ta ny måling på mandag, har det steget mer til da så er jo det supert!!!!! Føler meg deg........å ikke vite er jo det aller værste! Klem
*toppris* Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 kanskje det er/var flere enn 1? har du ikke mulighet til innvendig ul der du jobber?
VinterSol+2 Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 ring legen din, du. få en avtale om en innvendig ultralyd. klumper eller bare blod har ingenting å si fra eller til, så det spiller ingen trille. kluper er bare koagulert blod. det er for tidlig for deg å se hjerteslag enda, men da kan du iallefall slå fast om livmoren din er tom, eller om det er potensielt liv der inne! lykke til. jeg har trua på at dette kan gå fint jeg.
*toppris* Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 må bare si at klumper er ikke alltid bare koagulert blod.... her var det først embryoet, og så plommesekken osv... blødde i to omganger med noen klumper... i det friske blodet... hadde ul mellom så vet hva som kom.. men ja, kan ta en tlf til legen din..men desverre er det ikke alle leger som er snille på det området.. men heller gir svar slik som jm din.. men er verdt et forsøk;) men hadde uansett tatt en ny måling når du er på jobben igjen:) er det kun det blodet som er komt er nok alt i sin skjønneste orden:)
ble_mamma_6august 09 Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 jeg har hatt masse små blødninger.. begynte i uke 8 hos meg da.. alt er bra. er i uke 16 nå Når det er blødning så tidlig som hos deg kan det være blødning fra da egget festet seg. Eller rett og slett bare en blødning... når du merker du har blødning, så legg deg ned, slapp av å ikke løft noe særlig.. Dersom du er i jobb, kanskje ta deg noen dager egenmelding, for å slappe av. Lykke til
VinterSol+2 Skrevet 20. februar 2009 #8 Skrevet 20. februar 2009 toppris; men det er ikke en indikator om det er en god eller dårlig blødning heller. jeg har blødd med masse svære koaguler, og var sikker på jeg mistet. og det gikk helt fint. jeg har hatt silblødning uten klumper i det hele tatt, og mistet den ene tvillingen min. blødninger skal sjekkes. dersom legen din ikke vil sjekke deg, så ringer du bare rett til sykehuset. tingen er at du SKAL sjekkes uansett, særlig etter småblødninger, -fordi dersom du har abortert, så må de sjekke at alt er ute. så sjekkes skal du. som regel får man heldigvis den gode beskjeden om at alt er i orden, det var bare rester fra forrige mens, festeblødning eller noe annet.
*toppris* Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 det er sant.. men er ikke alltid koagulert blod;) men desv er ikke alle leger flinke ang oppfølgning etter blødning:( heller ikke sykehus... jeg måtte mase meg til å få komme inn...pga jeg hadde ikke smerter... det kom bare plutselig blod... heldigvis sitter den andre fast her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå