Gå til innhold

Hvor lange var deres barn da dere snudde bilsetet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å snu setet til jenta vår nå. Vil helst ikke gjøre det enda, men nå begynner det virkelig å bli trangt baki der og hun klager over at hun får vondt når vi kjører litt lengre strekninger. Jenta har nettopp fylt 3år, men er 101cm lang og veier ca 15kg....

Ca hvor store var deres da dere snudde dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt lengre og like tung. Setet ble ustabilt sidelengs følte jeg. Det var t Acta Graco-sete. Han var da 3,5 år.

Skrevet

Ok... Vi har et BeSafe izi sete og håper å tyne det til sommerens langturer hvertfall, men vil samtidig ikke at jenta skal sitte og ha vondt.

Skrevet

Har en på 4,5 år som sitter bakover. Han er ca 110 cm og nesten 18 kg.

Skrevet

Det er jo ganske kjedelig å kjøre langt da.... vår gutt sier han får "vondt i magen" når vi kjører langt... det er ikke magesmerter, bare det at det er kjedelig. Kjøp/ lån dvd-spiller eller nintendo DS? Daslipper hun å bli oppmerksom på alt som er litt ubehagelig.... :-)

Skrevet

Ikke sant, er jo slik man helst vil gjøre det Joikabolla...

Skrevet

Hun har dvd spiller og trives godt i bilen. Men hun sier at hun får vondt "i rumpa" når hun sitter i setet en stund...

Skrevet

Har en på 2 år og 8 mnd, håper å ha han bakovervendt enda ei stund til, men dessverre ser det ut til at han når 18 kg grensa før det blir for trang baki der:( Han er ikke tjukk eller noe, normal vil jeg si, men han er vel lang også da til å være bare 2 år og 8 mnd...

Skrevet

og vekta følger lengden:) mulig han har litt tung benbygning også i tillegg, hvertfall veier han nok godt over 17 kg med uteklærne på... herremin, han høres ut som en skikkelig tjukkas, men det er han ikke...

Skrevet

Jeg kan legge meg flat og si at vi snudde han fremovervendt da han var ca 2,5 år. Den gangen tok han selen av selv og plutselig stod han mellom fremsetene. (har stor bil) Vi prøvde ut ulike seter men han fikk låsen opp på alle. Nå er han så stor at han forstår at han ikke skal kneppe opp selen så vi snudde setet bakover igjen, og han stortrives med det.

Skrevet

Jeg gikk egentlig bare inn for å se svarene, ikke for å svare selv for det er jo ikke så spesielt at mini på 1,5år fortsatt sitter bakover, men vil bare si at britax multitech kan stå bakovervendt til 25kg. Det kan også det "gamle" setet til britax som kan stå både forover og bakover, det er billigere, men har dårligere støtte for hodet ved evt sidekollisjon.

Skrevet

104 og 17 kg, da snudde vi setet...

Skrevet

har hatt henne rett vei helt siden vi byttet fra baby sete tror hun var rundt 1.5 år da.det sete hun har er bygget på og ha den vanlige veien...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...