Gå til innhold

Forvirret ang. vekt !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her inne på barnimagen står det at babyer i 32. uke er ca. 38,5 cm og veier ca 1400g. Jeg er gravid med tvillinger i 32. uke hvor den ene er 1973g og den andre er 1573g. Den minste fikk jeg høre i dag veier for lite utfra vekstraten sin.

Er 1400g egentlig litt lavt sånn generelt?? Høres jo ikke så mye ut....

Minstemann ligger jo i såfall over gjennomsnittet....Forvirret jeg !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 32, var akkurat på ul, da fikk jeg vite at babyen var 2230 og at det var helt normalt. Han tegnet på "grafen" og der var det nøyaktig på streken fo normalen, så jeg skjønner heller ikke helt dette bim greiene.

Skrevet

Nei der er jeg forvirret og... da jeg var på 3d i uke 27 veide ungen 1200 gr. Så tør ikke gjette hvor mye ho veier nå i uke 34 hvis ho skulle ha veid 1400 g for to uker siden... Jordmor sier jo at ungen er gjennomsnittlig.. Men det er jo ei jordmor som har skrevet innlegget også... Så blir litt forvirret. Men velger å høre på min jordmor jeg da. Det er jo ho som kjenner på min mage...

Skrevet

Enig i denne forvirringen, det står jo ulikt i alle babybøkene også!

nesten en kilo forskjell fra BiM og andre kilder, men så sent i svangerskapet spiller jo genene inn i utviklingen av barnet. Det er jo derfor man ikke endrer terminen etter 20. uke, for alle utvikles ulikt.

I uke 32. var lillemor 2,1 kg noe ifølge legen, men hun var kanksje litt for tynn likevel, fordi magemålet var lite!

Så dette med vekten må man ta litt med en klype salt, tror jeg,

så lenge barnet følger en viss utviklingskurve. Lykke til, alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...