Gå til innhold

gravid utenfor livmoren???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg haar faatt time til gynekologen naa paa tirsdag, skal faa en ul forr aa se om jeg kan vaere gravid utenfor livmoren......gross....

Jeg gruer meg veeeldig og mannen min har ikke mulighet aa vaere med og da gruer jeg meg enda mere.... snufs....

damen paa legekontoret sa det var mulig at jeg kunne vaere gravid utenfor livmoren uten at jeg kjenner dette, selvfolgelig hvis det enda er tidlig. Jeg har hatt ca 3-4 clearblues som har vaert veldig svak positiv og en quick response som oxo blei svak p. Men vet ikke heilt om jeg kan stole paa den??

Er det noen som har opplevd og ha vaert 2-3 mnd gravid og ikke funnet det ut for man har vaert i ul??

Jeg saa til mannen min her om dagen " hva om jeg ble gravid i desember og d ikke vil vises ordentlig paa testene jeg har tatt??hmm okei kanskje rart og tenke slikt......

Men jeg er mest redd da.... for hva skjer hvis det er utenfor livmoren?

Da maa jegvel ta abort??.......sukk...

Haaper noen kan forklare meg litt og roe meg ned for tirsdagen for jeg er veldig nervos, og jeg bruker vanligvis ikke vaere det naar jeg drar til legen...

Haaper paa mange svar:)

*drysse drysse baby stov til alle*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Made in Norway.

jeg hadde en graviditet utenfor livmoren (også kalt exu) i oktober. Lurer litt på langt du er på vei, jeg? jeg var ca 8 uker såvidt jeg husker, da jeg begynte å blø og fikk veldig kraftige smerter. Ble sendt til Ullevål, hvor de ikke fant noe i livmoren, men de fant "noe" som lå utenfor. Graviditetstesten hadde vært tydelig positiv hele tiden, selv om den var litt svak... Legen fortalte meg at det under en exu er normalt at hcg-en stiger mye langsommere ved en exu, og at det kan være et tegn på at det ikke er en normal graviditet. Samtidig så tror jeg det er slik at hcgen synker igjen en stund etter at man blir gravid. så hva som er "galt" med deg avhenger kanskje litt av dette..

Hvis det er slik at du har en exu, må fosteret fjernes - det er ingen mulighet for at graviditeten kan gjennomføres... Dessverre. (ikke meningen å være krass her - det er jo fullt mulig at du ikke har exu!!)

Jeg måtte opereres, og de var opptatt av at det skulle skje ganske raskt, pga risiko for indre blødninger ved en exu. så jeg ble operert samme dag jeg var på Ullevål. Operasjonen var en lapraskopi.

Men hvis du ikke har noe smerter, er det jo ikke sikkert at dte er noe galt. som sagt, kjenner ikke til historien din...

Uansett - LYKKE til! Håper alt går bra med deg!

Skrevet

Tuuuuuusen takk forr svar Lillemor:)

Jeg har ingen smerter, har kjent bobler som sprekker der nede og stikkninger nedentil, men ingen smerter?

Jeg veit ikke enda om jeg er gravid, men blir spennende paa tirsdag aa se hva som foregaar der nede!!

Men da du var gravid utenfor livmoren, var du kvalm da inni mellom??

Jeg har 3 barn ifra for og jeg har vaert kvalm di 3 forste mnd med alle dem, og har naa di siste dagene bynt aa bli kvalm? vaakna opp i natt med kvalme da lillegutten paa 10 mnd vaakna forr aa drikke, syns dette var veldig rart??

Jeg husker da vi var paa Gran canaria i julen, saa var det flere ganger jeg bare plutselig blei helt svimmel og maatte sitte ned og vente til det gikk over? Og det var ikke kjempe varmt der nede heller, temperaturen laa paa rundt 20 grader hver dag saa forr meg gikk d bra, og jeg var flink aa drikke mye vaeske.

Huff er bare saa vanskelig aa ha gaatt slik i flere uker naa og ikke vite hva som skjer der nede altsaa.....sukk...

Men naa er det bare 2 dager igjen heldigvis da:)

tuusen takk igjen forr svar Lillemor, vil gjerne du svarer meg igjen paa dette innlegget hvis du har tid:)

Jeg skal tenke ekstra paa deg og sende baby stov!!

klem

Skrevet

Takk for babystøvet!! Trenger det! håper på at en liten spire setter seg fast på riktig sted snart ;o)

Første du må finne ut, er om du er gravid, og få de til å sjekke hcg-nivåene, det vil muligens kunne fortelle deg en del. og så vil de sikkert ta innvendig ul, og da kan de se mer. Er jo uansett bra at du blir ordentlig undersøkt ;o) ventetiden er jo noe av det verste!

Jeg hadde "normale" graviditetssymptomer da jeg hadde exu, ja. Eller, det vil si, jeg tror ihvertfall det. har ingen barn fra før, så jeg vet jo ikke hva som er normalt for meg ;o) Mne jeg var kvalm og trøtt og litt svimmel kanskje, og så hadde veldig såre bryster. Tror jeg hadde symptomer helt til aborten, men det er jeg liksom ikke helt sikker på...

De symptomene du nevner med bobler og stikninger kan vel også være gravidtietssymptomer? Vet ihvertfall ikke om det er "symptomer" på exu... vet egentlig ikke om det er noen veldig spesielle symptomer for det... Alt virket egentlig helt greit for meg inntil jeg plutselig begynte å blø. først blødde jeg bittelitt, så begynte jeg å blø mye mer, og etterhvert fikk jeg noen voldsomme smerter, og da dro jeg til volvat, hvor de sendte meg rett til ullevål for å underøkes nærmere, og der var det rett inn på operasjon...

Håper du bare er helt vanlig gravid, jeg ;o) Lykke til! fortell meg gjerne hvordan det går på tirsdga!!

Skrevet

hei på deg. jeg hadde en exu i juni 05, jeg hadde en del vondt på høyre side ,men trodde dette var normalt da jeg ikke hadde vært gravid før.men ble veldig uvel og blødde litt,kontaktet legen da, men det to to uker til for dem mente at jeg hadde hatt en sponten abort så dem tok en utskraping uten hell. i uke 9. smertene kom og gikk men en dag ble jeg veldig dårlig,så je kontaktet dem igjen å sa det som det var, da ble det konstatert exu på onsdag uke 10 så ble jeg opperter på fredag, fikk veldig vondt på tur til sykehuset så når dem skulle opperere meg måtte dem opperere som et keisersnitt for at eggelederen min hadde sprukket,så det var bare flaks dem klarte og redde meg. sto om 5-10 min før je blødde i hjel. men såret har grodd veldig fint og ikke hatt noe prob med det i ettertil. så mitt såd er om du kjenner noe vondy så si klart i fra å ikke gi deg, vi er i dag lykkelige foreldre til ei tulle på snart 2. håper på en til snart. lykke til.

Skrevet

Hei..

Jeg vil ikke skremme deg, men bare være ærlig om hva som skjedde meg!

Jeg var 8uker på vei, alt virket normalt...

Hadde IKKE noe vondt eller noe, brått en dag på jobb begynte jeg å blø litt lyst rødt/rosa..

Så jeg gikk til legen, men fikk beskjed om å se ann til dagen etter og hvor mye jeg blødde...

Blødde lite dagen etter, men en venninne av meg fikk meg til å lyve til legen for å få en ultralyd, så jeg sa jeg hadde blødd mye!

Dette er jeg glad for nå! At jeg jugde mener jeg......

For ble sendt til sykehuset (ahus) for UL lyd...

Legen fant ikke noe foster, og vi tok en test.. den var positiv!

Så var det ned å ta blodprøve, og derfra gikk det fort...

Ble operert iløpet av timen, måtte dessverre fjerne en eggleder pga ungen var stor og jeg var betent.

Kun UL som kan se dette..

Ønsker deg lykke til, og krysser fingrene for at dette ikke er noe du må igjennom...

Klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...