snellapella Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Kan jeg ta Pinex eller Ibuprofen? Hva er best når man er gravid?? Står ingenting på Pinex, men Ibuprofen ikke tas de siste tre måneder av sv.ska. Så kan ta den, men......
Frukten og To små Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 aner ikke.... har fått beskjed om å holde meg til paracet, du har ikke det da?
fult hus:) Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Jeg fikk beskjed av legen om å ta kun paracet.
snellapella Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2009 Trodde jeg hadde det men nei... Takk for svar i alle fall
snellapella Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2009 Hehe, får ta flytende.. Har holdt meg unna, men nå har jeg så vondt i ryggen at jeg Må...
manonym Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 Litt usikker, men synst jeg har hørt noe om at du kan ta de som begynner på P? altså Paracet, Pamol. Har ikke hørt om Pinex men den går kanskje under dette? Jeg hadde ikke tatt Ibuprofen i alle fall, siden man ikke skal ta Ibux, er vel mye det samme?
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 20. februar 2009 #8 Skrevet 20. februar 2009 Dette står iallefall i felleskatalogen... Graviditet/Amming: Overgang i placenta: En viss overgang må forventes. Teratogen effekt er ikke beskrevet. Ikke så mye å bli klok på..hehe Eventuelt ringe legevakten, da, og spørre...
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 tror pinex er mye det samme som paracet, så jeg ville tatt det hvis jeg måtte ta noe. :-)
snellapella Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2009 Ja, det står ingenting om noe på pakken... Får ta om en stund, tok litt flytende nå. Takk for svar alle!
Liljekonvall<3 Skrevet 20. februar 2009 #11 Skrevet 20. februar 2009 har en pakke med pinex liggende her, og der står det trygt kan brukes under graviditet, MEN at lege alltid skal kontaktes.. (denne "advarselen" står jo også på paracet da..)
Neijasså... Skrevet 20. februar 2009 #12 Skrevet 20. februar 2009 Virkestoffet i Pinex er det samme som i Paracet, så den er trygg å ta under graviditet (selvsagt ikke over anbefalte doser, da). Du bør ikke ta Ibuprofen/Ibux.
snellapella Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. februar 2009 ..Og så har sambo nå massert med muskelsalve som lindrer... AH!
sweet dreaming Skrevet 21. februar 2009 #14 Skrevet 21. februar 2009 du kan ta pinex, paracet, pamol og alle andre paracetamol preparater. Ibux, ibuprofen, voltaren, og alle andre betennelsesdempende skal du holde deg lagt unna. I ekstreme tilfeller av smerte kan du ta paralgin forte eller pinex forte. at det er overgang i placenta vil si at stoffet går over i morkaken. det gjelder for det aller meste du putter i deg. Så lenge det står at det ikke er påvist påvirkning av foster ved terapeutiske doser så er det ok å ta. Terapeutisk dose er 1 gram paracet 4 ganger om dagen. Dvs 2 tabletter inntil 4 ganger om dagen.
sweet dreaming Skrevet 21. februar 2009 #15 Skrevet 21. februar 2009 obs !! ikke bruk smertestillende muskelsalve sånn som zon osv. de inneholder ibuprofen og det tas opp i blodet og er skumle greie i.o.m at det kan gi flere forskjellige fosterskader , påvirker hjerte, lunge, mage funksjoner.
snellapella Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 21. februar 2009 Okei. Har holdt meg unna smertestillende, ha hatt ekstremt vondt i hodet og feber men ikke tatt noenting. Har fått noe i ryggen (isjas greier) og nå Måtte jeg ta... Bedre i dag, heldigvis.
sweet dreaming Skrevet 21. februar 2009 #17 Skrevet 21. februar 2009 Men du kan fint ta paracet Helt ufarlig, pinex og pamol også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå