AccidentalMum Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Jeg vil gjerne ha oppskrifter på sunn og god mat. Kriteriet er at det må være såpass lett å lage at man kan ha et øye på maten og et på babyen, og at det ikke tar en evighet... tid er det ikke flust av:) Mitt bidrag: Laks på spinat Ta ut en halv pose spinat fra frysen, legg spinatputene i et dørslag med en bolle under så de kan tine og vannet renner ned i bollen. Skjær en halv sellerirot og en stor gulrot i små biter og kok til møre i litt vann. Hell av kraften i et lite galss, ha alle grønnsakene i et målebeger el og purer med en stavmikser. Jeg har i litt kremfløte og en liten klatt smør, men dropper salt og pepper sånn at jeg kan gi til gutten min også. Legg grønnsaksblandingen i en langpanne og en skive laksefilet uten skinn oppå. Ha i ovnen på 150 grader i 10- 15 min. Se når fisken er ferdig. Ferdig! Woho! Jeg spiser fisk og grønnsaksbalnding (med salt og pepper på), og gutten min får en skål grønnsaksblanding. Er det grønnsaksblanding til overs går det i et barnemat- glass og inn i fryseren. I dag laget jeg mesteparten av retten med babyen på armen så den er virkelig alenemamma- venlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå