Gå til innhold

Jeg har ingen venner lenger.... ensom :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjennom årene mistet mine venner av forskjellige årsaker. Noen har flyttet og andre har bare blitt travelt opptatt med familie, jobb og lignende.

Nå er jeg veldig ensom og savner en venninne. Jeg er litt sjenert og har ikke lett for å bli kjent med nye mennesker... Jeg aner ikke hvordan jeg skal finne meg nye venner. Bor på et sted med bare 7000 mennesker og begrenset med aktiviteter, så hvis noen har noen forslag til hvordan jeg kan bli kjent med noen og utvilke nye vennskap blir jeg veldig takknemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjør en viktig ting ved å skrive her. Etterhvert som du er her en del er det kanskje noen nick som skille seg ut og som du kan sende pm til.

Har du spesielle interesser? Det finnes forum for mange særinteresser der du kan få kontakt med andre.

Du kan også bli med på bimtreff eller dibtreff. Eller engasjere deg i en organisasjon.

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Jeg er gravid, og når jeg har kommet litt lenger i svangerskapet har jeg tenkt å begynne å gå på bim-treff. Gikk på babytreff da vesla var baby, men jeg klarte ikke å bli kjent med noen selv om jeg pratet med de andre jentene på treffet. Har liksom vanskelig for å foreslå å møtes eller finne på noe utenom...

Er vel kanskje litt redd for å bli avvist...

Skrevet

Vet hvordan du har det..

Jeg flyttet sørover da jeg var rundt 19 år. Ikke bare bare å finne nye venner. "Mistet" jo alle jeg hadde fra før og kjente ingen her.

Ble kjent med nye da jeg gikk i min første barselgruppe, men de fleste av disse flyttet herfra etter hvert. Jeg har også flyttet mye selv. Sliter med å involvere meg i andres liv, siden de blir borte uansett..

Å være sammen med andre som har barn på samme alder, fungerer fint. Da har man noe felles å bygge videre på.

Nå har jeg endel venninner, selv om jeg ikke alltid er flink til å pleie dem, møtes vi når vi har tid.

Du må nok bare ta sjansen å spørre andre om de har lyst til å bli med på noe, det værste de kan gjøre er jo å takke nei..

Skrevet

Ja, jeg må nok bli tøffere... Hvis man ikke satser kan man ikke vinne...

Jeg har nok litt dårlig selvtillit også for tiden. Men blir vel litt sånn når man føler seg ensom kanskje... Jeg har jo samboeren min, og han er jo min beste venn. Men det er ikke riktig det samme som å ha en god venninne.

Men jeg lurer litt på om andre er interessert i nye vennskap, for de har jo sikkert sine kretser og sine venner, så jeg føler meg noen ganger som en inntrenger hvis jeg er med på noe... Litt utenfor på en måte...

Huff, hvorfor er det så vanskelig. Har av og til lyst å flytte, for da forstår folk litt bedre at jeg ikke har venner og man blir lettere "tatt inn i varmen"...

Skrevet

hvor bor du da?

her treffes vi masse på den lokale kaffen:)

men bor sikkert for langt unna deg? hehe..

trøndelag her da:)

Skrevet

nordlandsjente, så blir jo litt langt ja :-)

Men veldig godt å høre at noen har rom for flere bekjentskap :-)

Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Tror jeg er av samme type som deg. Har jo venner, men vi er opptatte på hver vår kant. For ikke så lenge siden flyttet vi til en ny plass, ble kjent med naboene og vi har et godt samhold, men jeg føler allikavel at jeg trenger meg på, er liksom bare med som et 5 hjul på vognen. Føler meg lite interessant, ikke ofte jeg er med noen på tomannshånd for å si det sånn. Jeg tror kanskje jeg er en type person som folk ser på som kjedelig...

Går hjemme i permisjon, kommer meg lite ut om dagene, merker at det gjør mye negativt for selvtilliten min.

Skrevet

Er lett å føle at man trenger seg på, ja.. Ikke alle mennesker er så flinke til å slippe nye mennesker inn i livet sitt, heller.

Er så enkelt med de man kjenner fra før, slipper å anstrenge seg.

Ofte er det de som virker mest utilnærmelig som ønsker seg nye bekjentskaper. Man lager gjerne en mur rundt seg selv, for å ikke bli såret, lett å misforstå.

Ikke så mye enklere om man flytter, heller. Fikk også følelsen av at alle hadde nok med seg og sitt, alltid.

Har heller ingen, aller, aller beste venninne. Det savner jeg. Men tror ikke jeg har tid nok i livet til å pleie en bestevenninne som hun har krav på, så det er nok min egen skyld!

barn, jobb og hjem spiser opp mine kvelder/dager.

Synes ofte våren og sommeren er en enklere tid å møte folk på. Da kommer alle plutselig ut av hiet sitt ;)

Klem til deg.

Skrevet

ja gode venner får man aldri nok av:))

gull verdt det:)

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Setter pris på alle råd og at dere viser meg litt forståelse og viser meg medfølelse varmer hjertet slik at jeg føler meg litt mindre ensom akkurat nå.

Dere er noen gode jenter! Hadde vært topp og hatt slike venner :-)

Må rett og slett bli tøffere og tørre å åpne meg. Gleder meg til jeg skal begynne på bim-treff og kanskje følge noen av jentene der på babytreff også. Kanskje utvikler det seg noen vennskap etter hvert...

Skrevet

Det tar tid å utvikle nye vennskap. Å maile med noen er en fin måte å øve seg og styrke selvbildet slik at man blir tøffere når man skal møte folk. Jeg tror også at det er lurt å ikke lete etter venner, men være åpen for at det kan utvikle seg til vennskap. Man er heller ikke like nær alle vennene, men ikke-nære venner kan også være gode å ha.

Lykke til! Også med fødselen!

Vil tipse deg om å bli med på babysang, trillegruppe, mor&barn-trening og andre tilbud til gravide og nybakte mødre. Om tilbudet ikke finnes i kommunen din kan du f.eks sette opp en lapp på helsestasjonen om å møtes på kafe en bestemt dag i uken. Det kan være skummelt, men kan være lurt.

Skrevet

Jeg er norlandsjente...hvor bor du :)...må gjerne bli med oss på en kaffe eller tre ;p

Skrevet

Er det noe åpen-barnehage arrangement i bygda di? Kanskje kirken (ofte må man dit for å finne noe...) har noe baby-sang, eller noe?

Skrevet

Hei! Jeg skulle bare gi deg en stå-på-klem og kanskje oppmuntre deg ved å fortelle at noen av mine beste venner har jeg fått i voksen alder. Da vet man liksom mer hvem man er og hva man søker og ser etter hos andre. Jeg synes faktisk det er lettere å få nye venner nå enn som barn, men er klar over at det er forskjellig fra person til person.

Men et bra skritt av deg å legge ut innlegg her!

Skrevet

helgeland her, og har litt samme problemet... Send meg en pm da =0)

Skrevet

Takk for det, men jeg tviler på vi bor på samme sted. Bor på en litt liten plass... I Salten området...

Skrevet

Tusen takk for det.

Ja det finnes sikkert håp for meg. Jeg skal være med på bim-treff og babytreff når jeg kommer så langt :-) Så får jeg forsøke å bli kjent med noen der.

Jeg føler meg bare så klønete når jeg skal bli kjent med noen. Jeg er kanskje litt stille og famler etter ord. Ikke så flink å snakke med ukjente. Skulle hatt trening på det området... Hater sånne pinlige "pauser" i samtalen hvor jeg må tenke hva jeg skal spørre om eller si...

Skrevet

salten ja <.9....jeg bor rett ved ballangen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...