Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg litt bekymret, er såvidt gravid ca 6 uker, men idag begynnte jeg å blø litt.

Er det vanlig å blø i begynnelsen eller der dette begynnelsen på en abort?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får bare vente å se. Blør du mye ( a la mensen) er det mest sannsynlig en abort, er det bare litt friskt blod kan det forekomme under hele svangerskapet, spesiellt rundt mens dato. Du får bare krysse fingre og se hva som skjer. Lykke til! :-)

Skrevet

det er veldig vanlig

det er mange årsaker til blødninger i 1.trimester, det kan være en såkalt "falsk mens" det kan være at du har hatt to egg og det ene er borte det kan være gammel menstruasjon(ja, det er vanlig!) som først kommer ut nå, det kan være såre slimhinner, det kan være at du har morkake nær mormunnen, du kan ha små blodposer som sprekker i skjeden, som ikke har noe som helst med svangerskapet å gjøre...

uansett; blødninger skal sjekkes hos lege. dvs at du ringer legen din, forteller at du er gravid, hvor langt du er på vei, og så får du en time.

der snakker dere litt, og så får du mest sannsynlig beskjed om å reise til en innvendig ultralyd, ved sykehuset eller en privatpraksis etc ettersom hva som finnes der du bor.

dersom du får ul med det samme ser du antagelig lite, du kan se om det fremdeles er fosteranlegg der, men hjertet ser du ikke før om tidligst en uke, som regel.

så det kan være greit å be om en ul om feks ti dager fra nå. da får du vite med sikkerhet hva som har skjedd.

jeg har blødd i 7.uke, altså 6+ i alle mine tre svangerskap.

første fikk jeg beskjed om at jeg nok hadde abortert, -men det hadde jeg ikke, ti dager senere så vi hjertet banke på ul.

hun er i dag 20mnd og en ekte solstråle!

andre svangerskap gikk det bra den første blødningen. han levde og hjertet banket. men desverre mistet jeg han midtveis i svangerskapet.(men hadde ikke noe med den blødningen å gjøre)

denne gangen, så blødde jeg også. nå har jeg fått bekreftet at jeg var tvillinggravid og den ene tvillingen var død. men det skal understrekes at jeg kombinert med styrtblødning hadde riesmerter!

jeg håper og tror at alt er i sin skjønneste orden med babyen din ejg!

lykke til!

Skrevet

Hei og takk for svar.

Det er ikke mye blod, absolutt ikke mensmengder, men litt i trusa og når jeg tørker meg på do.

Har ikke opplevd dette tidligere svangerskap så ble ganske redd nå. Ser at mange blør litt, så får håpe at alt står bra til inni der:-)

Skal bestille legetime og få sjekket .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...