Gå til innhold

Dere som har vært gravid flere ganger. Merker dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

stor forskjell på bevegelsene til barna.

Venter nr 2 i mai og han er helt anderledes inni magen min enn mi første. Hun sparket MYE hardere og mer voldsomt.

Mens han er sparker mer i rytme på en måte og er en liten romsterer. Han vrir og vender på seg nesten hele tiden, har fått en følelsa av at han ikke finner rett stilling, hehe.

Og med jenta i magen gikk bena i ett, kjentes ut som om hun var på spasertur hele tiden :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

med gutten våres så var ting mye roligere enn det hun som er i magen er nå :)

så jeg merker stor forskjell på det... enten det, ellers så er det bare for at nå vet jeg hvordan det kjennes ut..

hun er forsåvidt blitt mye stillere den siste uka... har 23 dager igjen så er vel ikke så rart.. begynner å bli dårlig plass :=)

Skrevet

ja, merker stor forskjell, nå var det 3-4 år mellom første og andre svangerskapet, så husket faktisk ikke kjempe godt bevegelsesmønsteret til første da jeg gikk med andremann. Men husket godt at første hikket heeeele tiden, og det gjorde andremann omtrendt aldri. Men var hele tiden urolig med andremann, syntes det var så lite bevegelser, det kan jo bety at første var livligere, siden jeg følte det var så rolig med andre.

Nå, har jeg hikkebaby igjen, omtrendt like mye som førstemann, mange ganger hver dag og har vert sånn siden uke 20 ca. Men han her krabaten her, han er jammen meg mye sterkere i avsparket enn jenta jeg fikk sist, han skubber meg jo nermest ut av posisjon allerede, nesten så han velter meg over ende når han gir et skikkelig kick!! hehe, og jeg er bare 26 uker (jepp, "sniker" fra andre trimester)

jeg har sagt flere ganger til den vordende pappaen at han gutten her, han er sterk!! så jeg merker godt forskjell ja. Og han her har sin faste "trimtime" i ett tiden hver natt. Kan ikke huske at jenta mi hadde det. var stortsett konstant bekymret for henne, følte hun gav for lite livstegn. Mye bedre å ha en aktiv en i magen selv om det kan gå rimelig hardt for seg på blæra for tiden. (han marsjerer på blæra mi)

Skrevet

Det jeg merker mest forskjell på er at denne ungen ikke sparker meg i ribbeina, heldigvis! Har gruet meg for det hele svangerskapet....

Men denne gangen har jeg også morkaken foran på magen, så det er nok litt roligere denne gangen... ihvertfall for meg... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...