Gå til innhold

Dere som har hatt barn med vannkopper, se hit er dere snille:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble oppringt fra bhg i dag om at han hadde noen få røde prikker på rompa og nakken. De sa også han hadde feber og dårlig i magen....

Kommer og henter han og prikkene er der men ikke noe feber og magen er fin...

Kan dette være vannkopper?

Elelr bare ett utslett?

Og vis han fikk disse prikkene i dag og det er vannkopper, hva kan jeg forvente meg fremover?

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har hatt vannkopper som har slått ut forskjellig. To av dem hadde feber og fikk maaassse utslett - hadde dårlig almenntilstand i noen dager mens han ene min fikk en prikk her og der og var egentlig helt som normal.. Så det kan slå ut forskjellig fra barn til barn. Dersom det er vannkopper så vil du i løpet av ca. 1 døgn merke at prikkene blir væskefylte og at han mest sannsynlig vil få flere.. På min minste som hadde d nå i julen så tok det ca. 9 dager fra første prikk og til utslettet var tørket inn. Han hadde masse utslett så det henger selvfølgelig i hop hvor masse utslett man får og tørkeperioden.

Lykke til - han blir kanskje litt urolig om natten pga kløe men jeg kjøpte en lotion fra A-derma som heter Cytelium på Apoteket. Denne kan man spraye på og virker kjølende.. Hjalp litt innimellom.. ;-)

Skrevet

Junior var i fin form den dagen (og dagen etter tror jeg) prikkene kom. Først var de bare røde, så fikk de en hvit blemme på etter kanskje et døgn eller noe. det fortsatte å komme og det tok 11 dager fra start til han kunne gå i bhg igjen. Vi fikk Polaramin tabletter av legen mot kløe og for at han skulle bli trøttere og få sove godt om natten. det fungerte kjempebra. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...