Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Helt siden gutten vår ble født har svigers bodd noen timer unna, og dermed ikke fått sett gutten så ofte som de hadde ønsket. Nå har de derimot funnet seg hus bare 20 minutter fra der vi bor, og de flytter KUN for å få være mer sammen med gutten (det er deres egne ord!). Svigermor presterte å si her en dag at ; "nå skal vi komme flere ganger i uken slik at han blir vant til oss også skal vi passe han flere ganger i mnd! Dette blir gøy!!" Jeg har et helt ok forhold til svigers, men synes det var greit da de bodde litt lengre unna. Er jo ikke interessert i å ha de på besøk HELE tiden heller da..Og dessuten er jeg ikke interessert i at de skal passe han hele tiden, vi har bare hatt barnevakt en gang, og det var da vi var i begravelse... De var på besøk på onsdag, og nå skal de komme i kveld + at vi de har bedd seg selv til oss på middag imorgenkveld... Begge røyker de som skorsteinspiper, så det stinker av dem når de kommer, OG av gutten vår når de har dratt slik at vi må bade han får å få bort røyklukten.. Overreagerer jeg eller????
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Røykinga kan du si ifra om. Og ta deg en tur på besteforeldredebatten, og les der. KAnskje du setter mer pris på svigerforeldrene dine da.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Ja, du overreagerer! Selvsagt vil de treffe barnebarnet oftere, og du er heldig som har besteforeldre som bryr seg. Ikke alle vil ta seg bryet med å passe barnebarn skal jeg si deg! Dere er bare virkelig heldige! Og ikke bry deg så mye med røykinga, så lenge de ikke røyker inne med barnet ditt der
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Herregud..... er dette et tulleinnlegg?? GET A GRIP! Du har et LUKSUSproblem, menneske! Det er da selvsagt DU og DIN MANN som bestemmer hvor ofte dere ønsker å la hans foreldre besøke dere, hvor ofte de skal få passe barnebarnet sitt osv osv. Men hvordan i ALL VERDEN kan du sitte her og KLAGE over at gutten har besteforeldre som er villige til å bytte bosted for å bli kjent med ham???????? Jeg begynner omtrent å gråte av holdningen du har til dette. Seriøst!! Jeg sitter her med en klump i halsen fordi jeg er RØRT over hvor hengivne og engasjerte dine svigerforeldre er. Fordi jeg er misunnelig!! IKKE fordi jeg selv har et akutt behov for avlastning/barnevakt - men fordi jeg har en sønn som snaut kjenner sine besteforeldre! Fordi DE velger det. DE velger å IKKE prioritere ham! Alle besteforeldrene bor i litt lang gangavstand unna. Unntatt bestefar - men han bor bare ca 7 minutters biltur unna. Altså kan vi lett besøke ALLE besteforeldre iløpet av en dag. Eller de kan besøke oss. Og vet du hvor ofte min sønn har sett sine besteforeldre OVERHODET det siste...la oss si... året? Kan garantert telle det på én hånd! Og det inkluderer INGEN overnattinger! Så jeg blir faktisk trist av å lese det du skriver. Og sinna! Håper du begynner å innse at din sønn er KJEMPEheldig som har slike besteforeldre...!!!!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Så du får være missfornøyd med at ungen din sine besteforeldre ikke vi komme på besøk, men HI får ikke være det for at hennes unge sine besteforeldre vil komme for ofte? Hvor er logikken i det? Forstår deg HI og du og din mann kan si at det holder at de kommer 1 gang i uken og det er godt med litt alenetid når ungen er blitt eldere.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 Eh..? Tåpelig spørsmål... (og du besvarer det jo dessuten selv, med din siste setning..) Fordi de faktisk har et valg! At besteforeldrene ønsker å besøke sitt barnebarn "for ofte" er jo noe det fint går an å finne en ordning på - om man bare tar det opp! Og såvidt jeg har erfart, er det sjeldent barna selv som klager på at besteforeldrene er for mye på besøk e.l....... At besteforeldre ikke har noen interesse for sitt barnebarn overhodet betyr at vi ikke har noe valg. Altså har gutten vår ikke noen som helst sjans til å bli kjent med sine besteforeldre!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 For mye av det gode, og for lite av det gode kan være like ille...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #8 Skrevet 20. februar 2009 Selv om jeg syns det var greit med litt barnepass etter at ungen ble 3 år er det ikke sikkert HI syns det.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 Er ikke enig i det. Har du en skål med sjokolade som aldri blir tom, har du selv muligheten til å begrense deg. Du kan selv velge om du vil spise litt iblant, eller om du vil frådse daglig... Har du en tom skål, uten sjokolade,har du aldri sjansen til å få så mye som en liten smaksprøve engang.. For mye av deg gode kan du selv begrense til det som passer deg! For lite av deg gode....ja, da har du ikke nok, okke som!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #10 Skrevet 20. februar 2009 Nja kanskje litt. Det er jo ikke værre enn å si i fra at dere ikke ønsker besøk flere ganger i uken. Mamma bor 2 minutter unna, hun er ikke her flere ganger i uken, men kanskje 1 gang, eller kanskje ingen. Mannen og jeg orker ikke masse besøk hele tiden, så det gjelder både mine og hans foreldre. Han foreldre bor litt lengre unna, skulle egentlig ønske de bodde nærmere, så de kunne hatt flere korte besøk i løpet av mnd, i stede for 1 laaaaaaaaaaaangt. Vet ikke hvor gammel gutten ders er, så at dere bare har hatt barnevakt en gang sier meg ikke stort. 1 gang hvis gutten er 4 mnd, er jo ikke lite, 1 gang hvis gutten deres er 4 år der i mot, er ganske lite. I forhold til barnepass, jeg syns det er koselig å ha helgene med gutten vår selv, så vi har ikke barnevakt oftere enn en gang i mnd, men er godt å vite at hvis det skulle være behov noen gang, så er mamma like i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #11 Skrevet 20. februar 2009 Jeg er så enig med deg HI, jeg hadde syntes det var altfor mye å se min svigermor annenhver dag. Jeg synes det hadde vært altfor mye å sett min egen mor annenhver dag også. Jeg har ikke noe dårlig forhold til noen av dem, men hadde nok syntes det var invaderende å ha dem på besøk så ofte
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #12 Skrevet 20. februar 2009 Jeg er helt enig med HI..... Det kan bli for mye av det gode også...... Har fått veldig anstrengt forhold til svigers pga dette selv... Forferdelig slitsomt at de kom når det passet for dem hele tiden, ringte aldri på forhånd, og forventet allerede før fødselen at vi skulle sende bort småen til dem flere ganger i mnd...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #13 Skrevet 20. februar 2009 Hi her. Ikke misforstå meg, jeg er veldig glad for at svigers er så opptatt av guttungen, og har ingenting imot å få besøk av de! Men; Når de skal komme omtrent annenhver dag for å "ta igjen" for den tiden de har mistet da de bodde lengre unna, og vil passe han hele tiden og nesten maser på oss om at vi ikke skal bort snart sånn at de kan få passe han, da synes jeg det blir litt mye... Gutten er foresten 5 mnd. Både jeg og pappaen er for tiden hjemme, og ingen av oss har behov for å ta oss en tur ut uten guttungen foreløpig. Selvsagt kan det komme behov senere, og da skal de selvfølgelig få passe han, men det blir litt ofr mye av det gode når de maser stort sett konstant.. Foreldrene mine bor 2 minutter unna oss, og de kan komme på besøk en gang i uka, kanskje annenhver uke, og vi ber dem på besøk når vi vil ha selskap. Dette synes jeg er en grei ordning. Svigers kan finne på å ringe og si "har dere kaffen klar eller? vi er hos dere om 5 minutter"... Skjønner veldig godt at jeg er priviligert som har både foreldre og svigers som bryr seg om barnebarna sine, men det må da gå ann å begrense seg litt mener jeg...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #14 Skrevet 20. februar 2009 oi, skjønner hva du mener! men ikke gjør den tabben at du lager det surt for besteforeldrene og gutten din.. besteforeldre er utrolig viktig for barna!!) ang røykingen kan du jo si at det plager dere?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #15 Skrevet 20. februar 2009 HI Jeg skjuler det jo for både de og pappaen da (håper jeg iallefall...), og når det gjelder røykingen så tørr jeg ikke si fra....Er så redd de skal bli sinna eller irriterte...:/
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #16 Skrevet 20. februar 2009 Men går det ikke ann å bare si det til dem? At dere ønsker at besøk skal avtales på forhånd. Jeg kan ikke fordra uventet besøk selv, men det gjør både mine foreldre og svigers også, så det har aldri vært noe problem her. De eneste som kommer på uventet besøk, kommer så skjeldent at jeg kan leve med det, å gidder derfor ikke si noe på det. Hadde det vært ofte der i mot ville jeg sagt i fra, på en pen måte.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #17 Skrevet 20. februar 2009 Men hun lager det vel ikke surt, bare fordi hun vil de skal komme f.eks 1 gang i uken istedet for 3?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #18 Skrevet 20. februar 2009 De kan jo ikke vite at du syns de kommer for ofte hvis du ikke sier det til dem. Har vondt for å tro at noen blir sure barefordi de ikke får komme på besøk flere ganger i uken. Hvis man sier det på en høffelig måte. Tenk om foreldrene dine skulle ha startet å komme like ofte. Når skulle dere ha hatt besøk av venner da? Eller når skulle dere selv ha fått reist bort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå